دانلود پادکست 6 minute English : موضوع deep-sea mining

دانلود پادکست 6 minute English

پادکستهای آموزشی زبان

یکی از محبوب ترین منابع زبان برای تقویت لیسنینگ و یادگیری لغات جدید در سال های اخیر، پادکستهای آموزشی زبان انگلیسی بوده اند. پادکستهای 6 minute English و British Council در مورد موضوع های متنوعی صحبت می کنند و از هر پادکست می توانید زبان مورد استفاده درباره ی آن موضوع را یاد بگیرید. این پادکستها کوتاه هستند و خلاصه یا کل متن نیز بصورت نوشتاری در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید لغات جدید را بهتر شناسایی کنید و یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید مهارت شنیداری خود را از طریق پادکستها تقویت کنید و کلمات جدید را به صورت کاربردی یاد بگیرید، باید هر پادکست را چندین بار گوش کنید. در صورت لزوم پس از دو الی سه بار شنیدن، می توانید از متن نوشتاری آن نیز کمک بگیرید. در این مطلب، به سراغ دانلود پادکست 6 minute English که به تازگی منتشر شده است، می رویم.

دانلود پادکست 6 minute English : موضوع deep sea mining

یکی از موضوعات چالش برانگیز در سال های اخیر، مسأله ی deep sea mining یا Seabed Mining (SBM) است که طی آن با استفاده از ماشین های غول آسای صنعتی، بستر دریا مورد استخراج قرار می گیرد. بسیاری از کمپین های حمایت از محیط زیست در پی این بوده اند تا شرکت های Deep sea mining را از کار خود متوقف کنند چراکه بر این باورند این نوع استخراج ها به محیط زیست آسیب جدی وارد می کند.

در این قسمت از پادکست 6 minute English بیشتر با این موضوع و حواشی آن آشنا می شوید. موضوعات مرتبط با محیط زیست همواره از موضوعات مهم و رایج آزمون های بین المللی هستند که خوب است هم دانش خود را درباره ی آنها توسعه دهیم و هم زبان مرتبط با آنها را یاد بگیریم.

فایل صوتی پادکست:

 

دانلود متن پادکست به صورت PDF:

Deep-sea mining

نظر خود را درباره ی deep sea mining در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

پادکست VOA Learning English (معرفی پادکست یادگیری زبان)

Effortless English Podcast (معرفی پادکست یادگیری زبان)

The English We Speak (معرفی پادکست یادگیری زبان)

 

Leave A Reply