دانلود رایگان مجله انگلیسی New Scientist ، آپریل 2023

دانلود رایگان مجله انگلیسی

چطور هنگام خواندن معنای کلمات جدید را می توان حدس زد؟

هنگام خواندن متون انگلیسی، یا لیسنینگ، ما با کلمات تازه زیادی مواجه می شویم. اگر قرار باشد برای هر کلمه به سراغ دیکشنری برویم، سرعت خواندن پایین می آید و در آخر از خواندن دست خواهیم کشید. همچنین ممکن است به دیکشنری دسترسی نداشته باشیم، مانند آزمون ها. بنابراین، یکی از مهمترین مهارت ها در یادگیری زبان انگلیسی، مهارت حدس زدن معنای کلمات جدید است. برای این کار باید تمرین کنید. در این مطلب دانلود رایگان مجله انگلیسی New Scientist می تواند منبع خوبی برای تمرین شما باشد. اما چطور؟

هنگام خواندن، هر موقع با یک لغت جدید مواجه می شوید، باید سعی کنید با توجه به بافت معنا را حدس بزنید. بافت اولیه، همان کلمات نزدیک به کلمه مورد نظر است. اگر از طریق آنها نتوانستید حدس بزنید، باید بافت کلی را در نظر بگیرید. این که کل پاراگراف و یا کل مقاله در مورد چه مساله ایست و سعی دارد چه مطلبی را برساند. همچنین، در بعضی مواقع مترادف آن کلمه قبل یا بعدش در متن وجود دارد که مشکل شما را به آسانی حل می کند. اگر هم نتوانستید معنای کلمه را با اطمینان حدس بزنید، مشکلی نیست. به خواندن ادامه دهید. ممکن است آن واژه اهمیت چندانی در درک کل مطلب نداشته باشد، یا اینکه در ادامه مطلب دوباره به کار رود و در آن بافت راحت تر بتوانید معنای آن را متوجه شوید.

پس دیکشنری خود را کنار بگذارید و تنها سعی کنید معنای کلمات جدید را حدس بزنید. ممکن است در ابتدا کمی از شما زمان ببرد اما در نهایت بر این مهارت مسلط خواهید شد.

دانلود رایگان مجله انگلیسی New Scientist، شماره آپریل 2023

یکی از مقالات اصلی این مجله در رابطه با چین و چروک های صورت است و چرا و چگونه باید جلوی چروک شدن پوست صورت را گرفت. همچنین مطالبی در باب سیاه چاله و محیط زیست خواهید خواند. در پایان نیز بخش هایی برای سرگرمی نیز در نظر گرفته شده است. 

این مجله را می توانید با لینک مستقیم و فرمت PDF از لینک زیر دانلود کنید. حجم تقریبی: 40 مگابایت.

 

مجله انگلیسی New Scientist، آپریل 2023

مطالب زیر نیز مفید است:

دانلود مجله Reader’s Digest شماره March 2023

معرفی وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی برای مهارت های مختلف

Leave A Reply