تغییرات تافل iBT در سال 2023: چه هستند و از کی اعمال می شوند؟

تغییرات تافل iBT در سال 2023

آزمون تافل کامپیوتری یا iBT

همگی با نام تافل آشنایی داریم. این آزمون یکی از معتبرترین، محبوبترین و قابل اعتمادترین آزمون های ارزیابی مهارت زبان انگلیسی است که به صورت تافل کاغذی، کامپیوتری یا iBT، و Home Edition برگزار می شود. البته تافل iBT از همه ی اینها رایج تر است. تافل از سوی مؤسسات آموزشی مختلف در سراسر دنیا، به ویژه آمریکا، مورد قبول است. مؤسسه ETS که برگزار کننده این آزمون است به تازگی خبر از تغییرات تافل iBT در سال 2023 داده است.

در ادامه درباره نحوه این تغییرات و زمان شروع اعمال آن بحث می کنیم.

تغییرات تافل iBT در سال 2023

سازمان ETS همواره در حال ایجاد تغییراتی است تا تجربه داوطلبان از ثبت نام آزمون، شرکت در آزمون، و پیگیری نتایج را بهبود بخشد. در این راستا، تغییراتی را به شرح زیر به زودی اعمال می کند. اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید به تاریخ ها توجه کنید.

کوتاه شدن آزمون تافل iBT از 26 جولای 2023

مدت زمان این آزمون سه ساعت است، اما از 26 جولای با تغییراتی که در فرمت و طراحی آزمون اعمال می شود زمان آن از دو ساعت هم کمتر خواهد بود. این موضوع نکته بسیار مثبتی است چراکه خستگی و استرس داوطلبان را کاهش می دهد. این تغییرات عبارت اند از:

  • حذف تمامی سؤالاتی که در نمره تاثیرگذار نیستند.
  • تغییر تسک رایتینگ مستقل به Writing for an Academic Discussion
  • کوتاه شدن بخش ریدینگ
  • تغییر در دستورالعمل ها و عملکرد اپلیکیشن آزمون

تسهیل ثبت نام در آزمون تافل iBT از ابتدای جولای 2023

ایجاد اکانت و ثبت نام برای آزمون تسهیل می شود.

تسهیل در دریافت نمره از 26 جولای 2023

از این تاریخ، داوطلبان بلافاصله پس از اتمام آزمون تاریخ اعلام نتیجه شان را دریافت می کنند. همچنین می توانند به صورت آنلاین روند نمره خود را تا اعلام نتیجه پیگیری و مشاهده کنند.

نکته مهم اینکه آن دسته از داوطلبانی که تاکنون ثبت نام خود را انجام داده اند و مایل هستند آزمون خود را به بعد از 26 جولای منتقل کنند تا بتوانند از این تغییرات جدید بهره مند شوند، یا آن دسته که ترجیح می دهند آزمون خود را به قبل از 26 جولای منتقل کنند تا با همین فرمت فعلی در آزمون شرکت کنند، تا 30 آپریل فرصت دارند به صورت رایگان این تغییر تاریخ را انجام دهند.

برای دیدن متن اصلی خبر به این لینک سری بزنید.

Leave A Reply