معرفی وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی برای مهارت های مختلف

وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی

نقش تکنولوژی در یادگیری زبان

سالها پیش، دسترسی به منابع آموزشی زبان بسیار محدود بود. از این رو زبان آموزان تنها به کتاب های آموزشی و نوارکاستها بسنده می کردند. اما امروزه اینترنت منبع بی پایانی برای زبان آموزان هر زبانی محسوب می شود. نه تنها شما به کتاب و مجله های آموزشی متنوع، فیلم ها و پادکست های مفید و آموزشی دسترسی دارید، بلکه می توانید از وبسایت های آموزشی برای تقویت مهارت های مختلف زبانی خود نیز استفاده کنید. یکی از بارزترین آنها که همه از آن استفاده می کنیم تلفظ صوتی گوگل است که به راحتی می توانیم تلفظ صحیح یک واژه را تمرین کنیم. در ادامه وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی را معرفی می کنیم تا از آنها استفاده کنید.

وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی

  • یکی از وبسایت های مفید برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات، همچنین یادگیری لغات و عبارات رایج، وبسایت howjsay.com است. در این وبسایت علاوه بر تلفظ صوتی، می توانید معنی و عبارات مشتق شده از آن را نیز در یک جستجو ببینید. اپلیکیشن howjsay برای اندروید و آیفون از وبسایتش قابل دانلود است.
  • یکی از مهارت های مهم زبانی، توانایی paraphrase کردن است، یعنی بتوانید یک مفهوم را با ساختار و واژه های گوناگون بیان کنید. دو وبسایت زیر متنی که در اختیارشان بگذارید را برایتان پارافریز می کنند.

spinbot.com

quillbot.com

  • اگرچه منابع زیادی برای تقویت لیسنینگ این روزها در دسترس است، گاهی در فرصت کوتاهی که دارید، می توانید از وبسایت زیر استفاده کنید تا از فایل های صوتی کوتاهش برای تقویت مهارت شنیداری خود استفاده کنید. این فایل های صوتی به صورت موضوعی دسته بندی شده اند که برای مدرس های زبان هم می تواند منبع خوبی باشد.

listenaminute.com

  • وبسایت agendaweb.org منبعی خوب برای تمرین گرامر، درک مطلب، یادگیری لغت، یادگیری phonetics و غیره است. 
  • برای تقویت اسپیکینگ نیز می توانید اصطلاحات روزمره و دیگر عبارات کاربردی را از وبسایت englishtivi.com یاد بگیرید. بخش اعظم آن آموزش از طریق داستان است.

اگر سایت یا اپلیکیشن کاربردی دیگری می شناسید، در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

دانلود جدیدترین شماره New Scientist ژانویه و فبریه 2023

تجربه اخیر مصاحبه آیلتس آیدا، از زبان آموزان درخت جاویدان، نمره ۷.۵

 

Leave A Reply