در مورد زمان یا timer بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل بیشتر بدانیم

بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل

زمان بندی در آزمون تافل ibt

آزمون تافل در حدود چهار ساعت و نیم طول می کشد. البته این موضوع تنها تا 26 جولای 2023 صادق است. از این تاریخ به بعد تغییرات جدید آزمون تافل اعمال می شوند و طول آزمون را به کمتر از دو ساعت می رساند. اما نحوه ی عملکرد timer تغییری نخواهد. عملکرد تایمر در بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل یکی از موضوعاتی است که داوطلبان را نگران می کند. چراکه اطلاعات زیادی در رابطه با چگونگی آن در اختیار داوطلب قرار نمی گیرد. امروز ما این موضوع را برای تان روشن می کنیم.

عملکرد timer در بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل ibt

اگرچه بخش ریدینگ به زودی کوتاه می شود، اما در حال حاضر برای سه متن 54 دقیقه و برای چهار متن 72 دقیقه است. از 26 جولای گفته می شود این زمان به 35 دقیقه کاهش پیدا می کند چراکه تعداد سؤالات کمتر می شود. با این حال، نحوه ی عملکرد timer چنین است که به محض نمایش اولین متن، timer شروع به کار می کند و در آن بازه زمانی می توانید تا آخرین سؤال آخرین متن پیش بروید. یعنی timer در طول بخش ریدینگ یکسره روشن است و شما نیز نمی توانید آن را نگه دارید. 

اما در مورد بخش لیسنینگ تافل نحوه عملکرد timer کمی متفاوت است. بسته به اینکه بخش لیسنینگ کوتاه باشد یا بلند، مقدار زمانی که در اختیارتان قرار می گیرد متفاوت است. مسلما برای لیسنینگ های طولانی، که سؤالات بیشتری نیز باید پاسخ دهید، زمان بیشتری در نظر گرفته شده است. تفاوت مهم timer این بخش از آزمون با بخش ریدینگ تافل در این است که timer تنها هنگامی به کار می افتد که شما در حال پاسخ به سؤالات باشید. هنگام شنیدن timer می ایستد. نکته ی بعدی آنکه، برخلاف ریدینگ، هر بخش از لیسنینگ تایمر جداگانه ای دارد.

در تغییرات جدید، بخش لیسنینگ در حدود 36 دقیقه به طور کلی طول خواهد کشید.

برای آشنایی بیشتر با تغییرات جدید آزمون تافل به مقاله “جزئیات تغییرات تافل ibt” مراجعه کنید.

Leave A Reply