معرفی منابع آنلاین برای یادگیری واژگان آیلتس

انگلیسی آکادمیک

یادگیری واژگان آیلتس

همانطور که می دانید توانایی شما در استفاده از واژگان 25% از نمره شما را در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ تشکیل می دهد. همچنین در بخش های لیسنینگ و ریدینگ با واژه های مختلف سروکار خواهید داشت که برای پاسخ صحیح باید معنای آنها را بدانید. پس مشخص است که واژگان بخش مهمی از آزمون آیلتس (و تافل و غیره) است. بسیاری از داوطلبان و زبان آموزان ما این سوال را می پرسند که یادگیری واژگان آیلتس را چطور پیش ببرند؟ از چه منبعی بهتر است استفاده کنند؟ بهترین روش یادگیری واژگان خواندن و تماشا کردن است. شما باید واژگان تازه را در متن ببینید یا بشنوید و بیاموزید. برای بهبود دایره واژگانی به ویژه انگلیسی غیررسمی، بهترین منبع فیلم و سریال است. اما برای واژگان رسمی و آکادمیک بهترین منبع مجلات و سخنرانی هاست.

 

منابع آنلاین

در اینجا چند تا از بهترین وبسایت هایی که با خواندن مقالاتشان می توانید واژگان خود را برای آزمون آیلتس بهبود ببخشید پیشنهاد می کنیم.

National Geographic Magazine

New Scientist

The Economist

History Today

Wired

Time

اما …

چند نکته

  • سعی نکنید بیشتر از 15 یا 20 واژه در روز یاد بگیرید. یادگیری واژگان بطور کاربردی نیاز به زمان دارد پس نمی توانید با سرعت صد واژه در روز پیش روید! اگر روزی 15 واژه بیاموزید واقعا عالیست.
  • هنگام مواجه با واژه های نو سریع به سراغ دیکشنری نروید. یکی از مراحلی که به شما کمک می کند تا معنای واژه را بخاطر بسپارید مرحله حدس زدن است. سعی کنید معنای واژه را با توجه به بافت (context) حدس بزنید. سپس در یک دیکشنری معتبر چک کنید. خوب است همراه با معنا، چند مترادف و متضاد هم برای واژه جدید در دفترچه خود یادداشت کنید. این به مهارت paraphrasing شما خیلی کمک می کند.
  • این واژه ها را پس از یک هفته، پس از دو هفته و پس از یک ماه مرور کنید.
  • سعی کنید از واژه ها در رایتینگ و اسپیکینگ خود استفاده کنید.
  • حتما به تلفظ صحیح و دیکته آن توجه کنید.
  • نحوه کاربرد آن در جمله را بیاموزید.

مطالب زیر نیز برای یادگیری واژگان آیلتس نیز مفید خواهند بود:

دانلود رایگان کتابی برای یادگیری واژگان آکادمیک
دانلود New Scientist؛ (June 15th)
دانلود رایگان کتاب واژگان موضوعی برای رایتینگ آیلتس
پادکست VOA Learning English (معرفی پادکست یادگیری زبان)
دانلود مجله Reader’s Digest February 2019

 

Leave A Reply