کدام لهجه های انگلیسی در آیلتس و تافل استفاده می شود؟

لهجه های انگلیسی در آیلتس و تافل

تنوع زبان انگلیسی

از آنجایی که زبان انگلیسی در کشورهای مختلفی صحبت می شود، طبیعی است که لهجه های بسیار متفاوتی را شاهد باشیم. حتی در یک کشور، مانند بریتانیا، نیز ده ها لهجه ی کاملن متفاوت وجود دارد که گاها سخنگویان بومی انگلیسی نیز با درک آنها مشکل دارند. مانند لهجه ی Scottish. بنابراین، طبیعی است که داوطلبان آزمون های بین المللی زبان انگلیسی نگران این باشند که کدام لهجه های انگلیسی در آیلتس و تافل به کار می روند. این مساله بیشتر در بخش لیسنینگ و اسپیکینگ چالش برانگیز است.

اما یکی از سؤالات بسیار رایج داوطلبان این آزمون ها این است که خود را برای چه لهجه ای آماده کنند؟ در این مطلب سعی می کنیم به طور روشن به این سؤال پاسخ دهیم.

کدام لهجه های انگلیسی در آیلتس و تافل استفاده می شود؟

از آنجایی که آزمون های بین المللی زبان انگلیسی سعی بر این دارند تا بر ماهیت global خود تاکید کنند، شما متاسفانه یا خوشبختانه با یک لهجه ی خاص مواجه نیستید. بلکه بایستی آمادگی این را داشته باشید که بخش لیسنینگ با هر کدام از لهجه های اصلی انگلیسی اجرا شود. 

بنابراین، شما باید مهارت لیسنینگ در لهجه های زیر را (به ترتیب اهمیت و رواج) هنگام آمادگی آزمون تمرین کنید.

  • می توان گفت رایج ترین لهجه در بخش لیسنینگ این آزمون ها، لهجه ی استاندارد بریتانیایی است. این لهجه که به آن Received Pronunciation هم گفته می شود، همان لحنی است که اکثر اخبارگویان شبکه ی بی بی سی انگلستان به آن صحبت می کنند. اما از آنجایی که این لهجه بیشتر در بخش های جنوبی بریتانیا استفاده می شود، با لهجه های بخش های شمالی کمی متفاوت است. بنابراین، بد نیست خود را برای دیگر لهجه های بریتانیایی مانند، لیورپولی (که به آن Scouse گفته می شود)، ایرلندی، ولزی، و اسکاتلندی هم آماده کنید. البته، مسلما لهجه ها آنقدر غلیظ نیست که با سطح خوبی از مهارت لیسنینگ متوجه آن نشوید. دیدن فیلم و سریال های بریتانیایی برای تقویت لیسنینگ لهجه های مختلف بسیار کمک کننده است.

 

  •  یکی دیگر از لهجه های رایج، انگلیسی امریکایی است. امریکا نیز کشوری گسترده است و لهجه های فراوانی دارد. اما بیشتر لیسنینگ های آزمون های آیلتس و تافل با لهجه های رایجی مثل نیویورکی یا کالیفرنیایی صحبت می کنند.

 

  • لهجه های استرالیایی و نیوزلندی نیز از انواع انگلیسی هستند که ممکن است با آنها در حین آزمون مواجه شوید. البته کاربرد بسیار کمتری نسبت به امریکایی و بریتانیایی دارند.

 

  • لهجه ی کانادایی نیز گاهی استفاده می شود اما نسبت به استرالیایی، ایرلندی و اسکاتلندی بسیار ساده تر است و به انگلیسی امریکایی نزدیک تر است.

در مجموع، نمی توانید یک آزمون را با یک لهجه ی انگلیسی خاص مرتبط بدانید. هر کدام از کدام لهجه های انگلیسی در آیلتس و تافل کاربرد دارند.

 

مواد آموزشی ما در درخت جاویدان از ابتدا شامل لهجه های اصلی زبان انگلیسی می شود. برای کسب اطلاعات درباره ی نحوه ی برگزاری کلاس ها از هر کجا که هستید، تماس بگیرید.

(۲۱) ۸۸۸۱۳۵۰۳-۸۸۸۱۳۲۷۲

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

مخفف های غیررسمی یا contractions در مکالمات روزمره انگلیسی

نکات گرامری آیلتس و تافل: Narrative tenses

Leave A Reply