نکات گرامری آیلتس و تافل: Narrative tenses

نکات گرامری آیلتس و تافل

داستان گویی و داستان نویسی یا narration در گرامر انگلیسی چیست؟

در گرامر انگلیسی وقتی صحبت از narrative tenses می شود، یعنی زمان های فعلی ای که ما هنگام نوشتن یک داستان، گفتن یک داستان، گزارش خبر، خاطره گویی، و مواردی از این دست استفاده می کنیم. این مبحث ساده در انگلیسی می تواند برای بسیاری از زبان آموزان چالش برانگیز باشد. چراکه هنگام تعریف خاطرات یا یک داستان بین زمان های فعلی حال و گذشته در چرخشند که اشتباه است. در این قسمت از نکات گرامری آیلتس و تافل، در رابطه با narrative tenses در زبان انگلیسی بیشتر صحبت می کنیم.

 

نکات گرامری آیلتس و تافل، narrative tenses

اگر رمان ها و داستان انگلیسی را خوانده باشید یا اخبار انگلیسی را دنبال کنید، حتما پی برده اید که زمان غالب گذشته است. بنابراین، چهار زمان اصلی ای که بعنوان narrative tenses شناخته می شوند، زمان های فعلی زیر هستند:

Simple past

Past continuous

Past perfect

Past perfect continuous

گاهی اوقات، نویسنده ترجیح می دهد طوری داستان نقل کند که انگار اتفاقات همین حالا در حال انجامند. برای ایجاد چنین حس immediacy در خواننده، می توان از زمان حال برای داستان گویی استفاده کرد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مساله فقط و فقط در رابطه با داستان صدق می کند و نه گزارش اخبار یا خاطره گویی. چراکه در بیان خبر یا خاطره، وقایع پیش از این اتفاق افتاده اند.

هنگام خلاصه نویسی یک داستان هم معمولا از حال ساده استفاده می شود. البته برخی از گذشته نیز استفاده میکنند، بخصوص اگر داستان اصلی در زمان گذشته نوشته شده باشد.

موردی که بسیار اهمیت دارد این است که هنگام داستان گویی در زمان حال، اگر تغییری در time frame صورت نگرفته است، نمی توان از افعال حال به افعال گذشته رفت.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

دانلود رایگان مجموعه ریدینگ آیلتس آکادمیک فبریه تا مارس ۲۰۲۳

تفاوت بین have to و must

 

Leave A Reply