سؤالات متداول درباره آیلتس : 5 سؤال رایج داوطلبین

شروع ثبت نام آیلتس

سؤالات رایج

آزمون آیلتس، یا دیگر آزمون های بین المللی، چندان آسان و ارزان نیستند. به همین دلیل اکثر داوطلبین سؤالاتی در ذهن دارند که در اینجا 5 مورد از سؤالات متداول درباره آیلتس را مرور می کنیم و پاسخ می دهیم.

 

سؤالات متداول درباره آیلتس

هزینه ی آزمون آیلتس چقدر است؟

در چند سال اخیر با بالا رفتن قیمت دلار، هزینه ی شرکت در آزمون های بین المللی هم به طور چشمگیری افزایش داشته و چندین برابر شده است. هزینه ی آیلتس در حال حاضر حدود شش میلیون و صدوپنجاه هزار تومان است و این مبلغ توسط سازمان سنجش تعیین می شود و در تمامی مراکز برگزاری آزمون یکسان است.

 

آیلتس کامپیوتری چیست؟

پیش از این یک مطلب کامل راجع به آیلتس کامپیوتری نوشتیم و لینک آن را در پایین همین پست می توانید پیدا کنید. آیلتس کامپیوتری با استفاده از کامپیوتر انجام می شود و حضوری است. این نوع از برگزاری آزمون با آزمون آنلاین که در برخی از کشورهای خارجی برگزار می شود متفاوت است.

 

آزمون ماک چیسیت؟

آزمون ماک، یک آزمون آزمایشی است تا شما بتوانید توانایی خود را بهتر بسنجید و پیش از ثبت نام در آزمون اصلی نمره ی تخمینی خود را بدانید. آزمون ماک بصورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. ماک را می توانید در تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، تبریز، شیراز و زنجان شرکت کنید.

 

آزمون آیلتس در کدام شهرها برگزار می شود؟

آزمون اصلی در تهران، کرج، اهواز، زنجان، اصفهان، تبریز و شیراز برگزار می شود.

 

چگونه می شود به نمره اعتراض کرد؟

تا سه ماه پس از اعلام نتیجه آزمون می توانید اعتراض خود را انجام دهید. کاهش نمره ای وجود نخواهد داشت پس نیازی نیست نگران این مساله باشید. می توانید به نمره ی یک مهارت یا بیشتر اعتراض کنید و نتیجه ی آن را تا حداکثر سه هفته بعد دریافت کنید.

 

آیلتس کامپیوتری یا Computer delivered IELTS چیست؟

Leave A Reply