نکات بخش ریدینگ آیلتس : تکنیک fast and slow

نکات بخش ریدینگ آیلتس

آمادگی برای بخش ریدینگ آیلتس

یکی از تمرین های موثر جهت آماده شدن برای بخش ریدینگ آیلتس ، خواندن و تمرین سوالات گذشته این آزمون است. با این روش شما با نوع سوالات آشنا می شوید ، لغت های رایج و پرکاربرد را می آموزید و موضوعات رایج متن ها را می شناسید. اما برای بالا بردن نمره شما این تنها کافی نیست باید تمرین های دیگری نیز انجام دهید تا توانایی زبانی خود را افزایش دهید. در ادامه چند تکنیک و نکته برای آماده شدن برای بخش ریدینگ آیلتس معرفی می کنیم.

خواندن سریع : reading fast-testing

منظور از خواندن سریع skim یا scan نیست. منظور این است که در محدوده زمانی مشخص بخوانید و به زمان توجه کنید. نه اینکه متن را سریع بخوانید!

  • وقتی در اوایل راه برای آماده کردن خود هستید ، خوب است که دو یا سه نمونه از سوالات گذشته را انجام دهید تا سطح تان در بخش ریدینگ آیلتس مشخص شود. اما این کار برای بهتر شدن مهارت ریدینگ شما نیست.
  • زمان خود را بسنجید. می توانید در همان 60 دقیقه امتحان خود را محدود کنید یا اینکه با سرعت خود پیش روید و ببینید چقدر زمان می برد تا یک تست کامل را انجام دهید.
  • سوالاتی که وقت شما را می گیرند و مجبورید زمان بیشتری صرفشان کنید علامت بزنید.
  • دقت و سرعت خود را در نوع سوالات مختلف ریدینگ بسنجید. این به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و در ادامه بهتر بتوانید خود را آماده کنید.
  • سعی کنید از نمونه های معتبر و با کیفیت استفاده کنید (مانند سری کتاب های کمبریج آیلتس Cambridge IELTS Series)

خواندن آهسته : reading slow-finding new vocabulary

منظور از خواندن آهسته ، آهسته خواندن متن ها نیست. بلکه این است که نگران زمان نباشید و به خودتان زمان دهید. واژگان جدید را پیدا کنید.

  • متن های بخش ریدینگ آیلتس منبع ارزشمندی از واژگانند. نگذارید هیچ متنی را تا وقتی تمامی کلماتش را یاد نگرفته اید ، کنار نگذارید.
  • به متضاد ها، مترادف ها و collocation ها توجه کنید. به paraphrase ها توجه کنید.

خواندن سریع : reading fast-reading for pleasure

این تکنیک خواندن سریع به آزمون ربطی ندارد بلکه برای لذت بردن از متنی که می خوانید است. اگر دوست دارید رمان بخوانید، خوب است! اما بهتر است به موضوعاتی سر بزنید که در آزمون های آیلتس بیشتر رایج اند، مثل اقتصاد، علوم، تاریخ و… هرچه بیشتر بخوانید، مهارت ریدینگ شما بطور کلی افزایش می یابد. اما توجه کنید که در کنار رمان و داستان و یا هر موضوع مورد علاقه تان، متن های موجود در مجلات و روزنامه ها را نیز بخوانید. اگر امکانش بود مقالاتی پیدا کنید که فایل صوتی نیز دارند. این خیلی به شما کمک می کند تا گرامر و واژگان را بیشتر متوجه شوید.

خواندن آهسته: reading slow- reading more than once

تکنینک دیگر خواندن آهسته به منظور خواندن چند باره شما از یک متن است. وقتی شما یک متن را بیشتر از یک بار می خوانید زبان آن متن برای شما آشنا می شود و یادگیری شما از آن بطور شگفت انگیزی افزایش می یابد. سعی کنید متن را سه یا چهار بار یا حتی ده بار بخوانید!

 

برای افزایش توانایی تان در مهارت ریدینگ تکنیک های بالا را تمرین کنید. دو تا از تکنیک ها را انتخاب کنید و در روز دو تا از آنها را انجام دهید.

مطالب زیر ممکن است برایتان مفید باشد:

دانلود New Scientist؛ (March 23th)

نکات ریدینگ آیلتس : تکنیک keyword برای پیداکردن پاسخ صحیح

مهارت های درک مطلب : skimming و scanning

بند اسکور آیلتس (IELTS Band Scores) چطور محاسبه می شود؟

 

Leave A Reply