آمادگی آزمون آیلتس : ده نکته جهت مطالعه ی مؤثرتر برای آزمون آیلتس

آمادگی آزمون آیلتس

آمادگی آزمون آیلتس

شرکت در یک آزمون بزرگ مانند کنکور، آیلتس، تافل و غیره، در کنار دانش نیازمند دانستن تکنیک های مهم و داشتن استراتژی در فرآیند آماده سازی و مطالعه برای آزمون است. در پژوهشی، سؤالات بخش اسپیکینگ آیلتس را از سخنگویان بومی انگلستان پرسیدند و نتیجه این بود که نمرات آنها در حدود 5 و 6 بود. آنچه از این پژوهش کوتاه برداشت شد این بود که تنها دانش شما از زبان کافی نیست، بلکه باید با تکنیک ها و استراتژی ها آشنا باشید. در ادامه ده نکته مهم برای آمادگی آزمون آیلتس را مرور میکنیم که هنگام مطالعه به یاد داشته باشید.

ده نکته برای آمادگی آزمون آیلتس

  1. داشتن method یا روش خاص: شما می بایست برای هر بخش از آیلتس و هر تسک، استراتژی و تکنیک خاص آن را داشته باشید. برای مثال، استراتژی شما برای نوشتن یک پاراگراف مقدمه در مقاله opinion based چیست؟ تکنیک شما برای پاسخ به سؤالات matching در ریدینگ آیلتس کدام است؟ و …
  2. پیشرفت آهسته و پیوسته: پیشرفت بزرگ و چشمگیر در زبان نیازمند زمان زیاد است. شما باید بر روی پیشرفت های کوچک تمرکز کنید اما این پیشرفت ها باید تداوم داشته باشد. برای مثال، اگر همیشه یک اشتباه گرامری خاص را در گفتار یا نوشتارتان تکرار میکنید و امروز به اشتباه خود پی بردید و صورت صحیح را یادگرفتید، این یک پیشرفت کوچک و مهم محسوب می شود. یا اینکه توانسته اید یک واژه را یاد بگیرید و به درستی استفاده کنید.
  3. مکرر از خود آزمون نگیرید: برخی از داوطلبان به طور مداوم در حال تست کردن خود با شرایط آزمون هستند. شما تنها با تست کردن پیشرفت نمی کنید. ابتدا باید خود را برای آزمون آماده کنید و سپس انتظار نتیجه بهتر در آزمون را داشته باشید.
  4. دانش مجهول را با فعال اشتباه نگیرید: برخی از داوطلبان فکر میکنند اگر تنها معنی واژه ای را بدانند یا ساختار گرامر را متوجه شوند، یعنی آن را یاد گرفته اند. این کاملا اشتباه است، این دانش شما باید به حالت فعال درآید، به این معنی که بتوانید از آن ساختار گرامری یا واژه به درستی استفاده کنید.
  5. از اشتباهات خود یاد بگیرید: این بهترین روش برای پیشرفت است.
  6. خودتان را بیش از اندازه درگیر واژه های سخت و ساختار گرامری پیچیده نکنید.
  7. به طبیعی بودن گفتار و نوشتارتان دقت کنید. به جای تمرکز بر روی این موضوع که طوری صحبت کنید تا فلان واژه را در پاسخ تان بگنجانید، بهتر است بر روی طبیعی بودن تمرکز کنید. اگر به اندازه کافی در معرض زبان قرار داشته باشید، چه لیسنینگ و چه ریدینگ، زبان تان به طور طبیعی حرفه ای میشود و نیاز به تلاش آگاهانه نیست.
  8. phrase و جملات را حفظ نکنید. به جای آن باید سعی کنید واژگان خود را در هر موضوع گسترش دهید.
  9. هیچ رمز و رازی در کار نیست. به تبلیغاتی که می گویند با استفاده از این چند لغت نمره 9 بگیرید و غیره، توجه نکنید. هرگونه پیشرفت چشمگیر نیازمند زمان و تلاش است.
  10. نگرانی خود را کنار بگذارید. استرس می تواند توانایی های شما را به طور چشمگیری پایین بیاورد و اعتماد بنفستان را از بین ببرد. اگر به خوبی تمرین کنید، نگرانی و استرس تان کاهش پیدا میکند.

مطالب زیر نیز مفیدند:

لغات ضروری آیلتس و تافل : واژگان مربوط به افراد و توصیف شخصیتها

نکات ریدینگ آیلتس : دلایل عدم موفقیت در بخش ریدینگ آیلتس

Leave A Reply