انگلیسی برای مهاجرت : واژگان مهم برای اپلای که لازم است بدانید (1)

انگلیسی مهاجرتی

انگلیسی برای مهاجرت

باوجود چالش هایی که در کشور است، روزبه روز افراد بیشتری در مسیر مهاجرت قدم می گذارند. یکی از لازمه های مهاجرت، دانستن زبان انگلیسی است. البته که به مقصد شما نیز بستگی دارد. با این حال، هنگام اپلای برای کار یا دانشگاه ، شما باید بتوانید به زبان انگلیسی مکاتبه کنید و یا مصاحبه داشته باشید. در ادامه چند مورد از واژگان مهم برای اپلای که لازم است بدانید را توضیح می دهیم.

 

واژگان مهم برای اپلای

Apply:

کلمه ی اپلای به معنی درخواست دادن برای ادامه تحصیل یا مشغول به کار شدن است. وقتی شما مایلید در دانشگاهی تحصیل کنید و یا در شرکتی کار کنید، بایستی از طریق پر کردن فرم application یا نوشتن نامه letter of application تمایل خود را اعلام کنید. در این صورت به شما applicant گفته می شود. در برخی مواقع، برای اپلای نیاز است که هزینه ای پرداخت کنید. به آن application fee گفته می شود.

CV and Resume

مخفف CV یا همان curriculum vitae دربرگیرنده اطلاعات مربوط به تجربیات شما، تحصیلات و دیگر موارد مرتبط است. برای مثال اگر مقاله یا کتابی منتشر کردید یا اختراعی ثبت کردید باید در CV ذکر کنید. رزومه چیزی شبیه CV است اما بیشتر به تجربه کاری شما و تجربیات دیگری که مرتبط با آن است، می پردازد و معمولا کوتاهتر است. در حدود یک یا دو صفحه برای رزومه کافیست. اما برای CV محدودیتی وجود ندارد. 

SOP and LOM

مخفف SOP یا همان statement of purpose نامه ای است که شما باید برای دانشگاه بنویسید و درباره هدف و انگیزه تان از ادامه تحصیل در آن دانشگاه، رشته ی انتخابی، توانایی ها و مهارتهایتان و آینده تان بحث کنید. اما LOM یا letter of motivation با اینکه شباهت بسیار زیادی به SOP دارد، اما کمی جزئی تر است و بیشتر برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند. SOP ممکن است برای اپلای شغلی نیز لازم شود.

Tuition

شهریه ای است که شامل شهریه ی ثابت و هزینه ی واحدها می شود.

Cover letter:

کاور لتر نامه ای است که شما باید برای معرفی کلی خود و اینکه چرا برای آن پوزیشن مناسب هستید بنویسید. این نامه برای استاد مورد نظرتان در دانشگاه و… نوشته می شود.

Recommendation letter

توصیه نامه، نامه ایست که استاد یا مدیر قبلی تان درباره شما می نویسد و شما به دانشگاه یا شرکتی که برای آن اپلای کردید آن را ارائه می کنید.

Work certificate

گواهی کاری از طرف شرکتی که پیش از این مشغول به کار بودید نوشته می شود و باید دارای سربرگ و مهر و امضای شرکت باشد. محتوای آن شامل سابقه ی کاری شما و حقوق و مزایای دریافتی میشود.

Job offer:

همان پیشنهاد کاری است که از طرف شرکت برای شما ارسال می شود تا تمایلشان برای همکاری با شما را ابراز کنند.

 

در آینده اصطلاحات بیشتری را مرور می کنیم.

مطالب زیر نیز مفیدند:

واژگان انگلیسی: چند واژه در انگلیسی روزمره که نمی دانید!

واژگان پایه و مورد نیاز انگلیسی برای مصاحبه شغلی

Leave A Reply