چطور نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی را شناسایی کنیم؟

نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی

مشکل اصلی من در زبان چیست؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از زبان آموزان از مدرس خود می پرسند این است که مشکلاتشان در مهارت های انگلیسی کدام است. در واقع شناسایی نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی مهم است و به ما کمک می کند بدانیم بر روی کدام مهارت ها باید بیشتر تمرکز کنیم. با این حال، لزوما نیازی نیست مدرس شما نقاط ضعف و قوت تان را بررسی کند. زبان آموز نیز می تواند با چند روشی که در ادامه معرفی می شوند، ابعاد مختلف مهارت های زبانی خود را محک بزند.

روش های شناسایی نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی

پیش از آنکه چند روش را معرفی کنیم، باید بدانید که هر چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ را باید مورد ارزیابی قرار دهید و تنها به بررسی یکی از آنها بسنده نکنید. مهارت های زبانی به هم مرتبط هستند و بر هم تاثیر می گذارند. برای مثال، شما هنگام خواندن متن انگلیسی، نه تنها در حال تقویت مهارت درک مطلب، یادگیری لغات و ساختارهای گرامری هستید، بلکه به طور غیرمستقیم مهارت رایتینگ تان نیز در حال پیشرفت است.

  • با استفاده از هوش مصنوعی و گوشی همراه خود می توانید هر چهار مهارت خود را مورد ارزیابی قرار دهید و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. برای مثال، می توانید یک متن بنویسید و با استفاده از AI آن را چک کنید. از هوش مصنوعی بخواهید به شما فیدبک بدهد. برای اسپیکینگ نیز بجز هوش مصنوعی، می توانید خیلی ساده، تنها با ضبط صدای خود و گوش دادن به آن متوجه ایراداتتان بشوید. برای ارزیابی مهارت لیسنینگ خود به لهجه های مختلف و صحبت از موضوعات مختلف گوش کنید. برای مثال، فیلم و سریال های خود را از میان ژانرها و لهجه های متفاوت انتخاب کنید. از این طریق متوجه خواهید شد درک شنیداری کدام موضوعات یا لهجه ها برایتان دشوارتر است. برای ریدینگ نیز به همین ترتیب. منابع ریدینگ خود را از موضوعات مختلف انتخاب تا با تمامی سبک های نگارشی و موضوعات رایج آشنا شوید.
  • اگر به دنبال روشی سریع تر هستید، می توانید از آزمون های سنجش زبان انگلیسی آنلاین، مثل تست های Cambridge استفاده کنید.
  • اگر دوستی دارید که می توانید به هم فیدبک دهید، از ایشان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید صدای ضبط شده ی تمرین اسپیکینگ و یا متن تمرین رایتینگ خود را بایگانی کنید. هر از گاهی به سراغ آنها بروید و ببینید که ایراداتتان رفع شده است؟ پیشرفتی مشاهده می کنید؟

در نهایت، پس از شناسایی نقاط ضعف خود باید بر روی مهارت ها و تمرینات مختلف وقت صرف کنید تا این بعد از مهارت های زبانی تان نیز تقویت شود.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

عدم پیشرفت مهارت های زبانی : چرا زبان انگلیسی من پیشرفت نمی کند؟

تقویت تلفظ انگلیسی، معرفی راهکار و منابع

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

Leave A Reply