تفاوت میان انگلیسی امریکایی و بریتانیایی: موارد ضروری

تفاوت میان انگلیسی امریکایی و بریتانیایی

آیا میان American English و British English تفاوتی وجود دارد؟

بله. تفاوت میان انگلیسی امریکایی و بریتانیایی تنها به نوع تلفظ و آهنگ کلام ختم نمی شود. بعنوان کسی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد، باید از تفاوت های این دو آگاه باشید. به ویژه اگر قصد مهاجرت به یکی از این دو مقصد را دارید. همچنین اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید باید درباره ی تفاوت های آن نیز کمی تحقیق کنید.

اما امروز به سراغ American English vs British English  می رویم و تفاوت های موجود، بجز تفاوت در تلفظ و آهنگ کلام، را بررسی می کنیم.

تفاوت در نگارش کلمات یا Spelling

دیکته ی برخی از کلمات در انگلیسی بریتانیایی و امریکایی متفاوت است. برای مثال colour بریتیش است و color امریکن. یا realise بریتیش است و realize امریکن. 

به طور کلی، در این دست موارد آن دیکته ای که ساده تر است و با تلفظ کلمه همخوانی بیشتری دارد امریکایی است.

هنگام نگارش در آزمون های بین المللی یا محل کار و دانشگاه خود، سعی کنید یک دست بنویسید. یعنی یا از سیستم بریتیش پیروی کنید یا امریکن.

تفاوت در لغات و اصطلاحات

هنگام یادگیری زبان انگلیسی باید همواره در نظر داشته باشید که منبعی که از آن استفاده میکنید بریتیش است یا امریکن. چون برخی از کلمات در این دو لهجه کاملا متفاوت اند. برای مثال معادل کلمه ی آسانسور در بریتانیا lift است و در امریکا elevator. معادل زباله در بریتانیا rubbish است و در امریکا garbage، و غیره.

بنابراین ممکن است هنگام صحبت با یک امریکایی ببینید پس از شنیدن کلمه lift متوجه منظورتان نشده است.

این مساله در اصطلاحات نیز به چشم میخورد.

آیا تفاوتی در ساختارهای گرامری میان انگلیسی بریتیش و امریکن وجود دارد؟

اگرچه تفاوت میان انگلیسی امریکایی و بریتانیایی در گرامر خیلی به چشم نمی خورد، اما موارد جزئی وجود دارد. برای مثال، در انگلیسی بریتانیایی استفاده از برخی از ساختارهای گرامری مانند present perfect نسبت به امریکن انگلیش بیشتر است.

یادگیری کدام لهجه انگلیسی ساده تر است: امریکن یا بریتیش؟

پاسخ به این سوال بسته به هر شخصی متفاوت است. اما با توجه به آنچه میان زبان آموزان ایرانی مشاهده می کنیم، حداقل برای ایرانیان بنظر می رسد درک شنیداری انگلیسی امریکایی راحت تر باشد. اما با پیشرفت مهارت های زبانی می توان هر دوی این لهجه ها را به خوبی درک کرد.

در دوره های آموزش زبان انگلیسی درخت جاویدان، ما از منابع مختلفی استفاده می کنیم تا زبان آموزان همزمان بتوانند با لهجه های متفاوت انگلیسی آشنا شوند و برای آزمون های بین المللی آیلتس و تافل و مهاجرت پس از آن بیشتر آماده شوند. از هر کجا که هستید برای شرکت در دوره های ما تماس بگیرید:

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

سؤالات رایج درباره آیلتس کامپیوتری

Fluency & Coherence در مصاحبه آیلتس : چطور از این معیار امتیاز بگیرید؟

Leave A Reply