انگلیسی در محیط کار (1) ، workplace English

سوالات احتمالی مصاحبه شغلی

انگلیسی در محیط کار

در این بازار داغ مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل یا کار (یا هر دو) بیشتر انرژی مان صرف یادگیری زبان برای پاس کردن آزمون های آیلتس، تافل، PTE و غیره می شود. اما پس از اینکه آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتید و حالا آماده رفتن می شوید، بد نیست بدانید که باید زبان انگلیسی در محیط کار را نیز یاد بگیرید. همانطور که زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی و آکادمیک شکل و فرم خاصی دارد، محیط کار نیز اصطلاحات و کاربردهای مخصوص به آن محیط حرفه ای را دارد که ندانستن آنها ممکن است شما را در وضعیت نامناسبی قرار دهد.

در این سری از نوشته ها، کم کم زبان مورد استفاده شما را از ابتدایی ترین مراحل، یعنی پیدا کردن کار، تا مصاحبه و مشغول به کار شدن در محیط انگلیسی زبان، بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

واژه های پر استفاده

برای صحبت از تجربیات و علاقمندی هایتان یک سری از ساخت ها و واژه ها بسیار پر کاربرد اند. سعی کنید شیوه صحیح استفاده از آنها را بیاموزید. برای مثال وقتی می خواهید از شغل ها یا وظایفی که تمایل به انجامشان را دارید صحبت کنید می توانید از ساختارهای زیر استفاده کنید. به کاربرد مصدر با to یا ing دقت کنید.

 

  • would like + to form
  • want + to form
  • would love + to form
  • enjoy + ing form
  • like + ing form
  • interested in + ing form
  • wouldn’t mind + ing form

Examples:

I’d like to have a job that pays well.
I don’t want to work in an office. I would love to be a teacher.

I wouldn’t mind having an office job if I can work with people. I enjoy working outdoors.
I like being part of a small team.

معمولا پس از اینکه از علاقمندی هایتان صحبت کردید نوبت به صحبت از توانایی هایتان می رسد. دو عبارت hard skills و soft skills در مورد توانایی های شغلی کلیدی هستند. hard skills به آن دسته از توانایی هایی اشاره دارد که شما به واقع می توانید انجام دهید. برای مثال:

– typing
– speak fluent Spanish
– computer programming – IT skills
– driving license

اما soft skills بیشتر به ویژگی های فردی و شخصیت شما مربوط است. برای مثال:

– problem solving
– creative thinking
– leadership

حالا که می دانید چه علاقمندی و توانایی هایی دارید باید ببینید چطور می توانید برای یک شغل درخواست بدید.

 

درخواست شغل یا applying for a job

برای درخواست دادن یک شغل ، سه مفهوم زیر کلیدی اند:

  • Job advertisements
  • CVs
  • Covering letter

مطئنا با اولین مورد، یعنی آگهی شغلی، آشنا هستید.

اما CV مخفف Curriculum Vitae است که در انگلیسی امریکایی بیشتر از واژه resume  استفاده می شود. همانطور که میدانید، رزومه یک فرم نوشتاری از تجربیات کاری و تحصیلی شماست. نوشتن آن را جدی بگیرید چراکه حتی ظاهر رزومه شما نماینده خود شماست. برای تنظیم یک رزومه استاندارد می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و با پر کردن فرم ها رزومه آماده خود را دریافت کنید:

رزومه آنلاین

اما covering letter نامه ای است که شما آن را همراه رزومه خود می فرستید و در آن توضیح می دهید که چرا فکر می کنید برای آن شغل فرد مناسبی هستید.

این سه مورد را به ترتیب بررسی خواهیم کرد. در این مقاله راجع به آگهی های شغلی یک ویدئو می بینیم که بخش های مختلف آن را توضیح می دهد. و در قسمت های بعدی انگلیسی در محیط کار ، به سراغ چگونگی نوشتن رزومه و بخش های مهم آن، و نوشتن covering letter خواهیم رفت.

آگهی شغلی

ویدئو زیر را ببینید. در آن یک آگهی شغلی بررسی می شود. مهم است بدانید که اطلاعات لازم را از چه بخش هایی می توانید استخراج کنید.

 

 

 

مباحث زیر ممکن است در زمینه انگلیسی در محیط کار کمک کننده باشند.

چطور یک رزومه یا درخواست نامه (application) تاثیرگذار بنویسیم؟
انگلیسی تجاری یا Business English و منابع آن

 

Leave A Reply