یادگیری لغات با پادکست انگلیسی: جدیدترین قسمت 6minute English

یادگیری لغات با پادکست انگلیسی

یادگیری لغات با پادکست انگلیسی

همانطور که پیش از این گفتیم، برای گسترش دایره واژگانی خود نیازی به حفظ کردن فهرست لغات کتاب های لغات نیست. این روش کاربرد چندانی ندارد چراکه شما باید یاد بگیرید کجا و چطور از هر لغتی استفاده کنید. متاسفانه حفظ کردن معنای یک لغت به معنی دانستن کاربرد آن نیست. همچنین، بعد از مدت کوتاهی آنها را فراموش می کنید. بنابراین بهتر است از روش یادگیری عمیق برای بهبود دایره واژگانی خود استفاده کنید. یکی از آنها، یادگیری لغات با پادکست انگلیسی است. در این پادکست ها، که هر کدام راجع به موضوعی است، شما لغات مرتبط با آن موضوع، نحوه کاربرد آنها و تلفظ آنها را میاموزید. همچنین پادکست ها عموما کوتاه هستند و می توانید آنها را به صورت دوره ای در هرجایی از طریق تلفن همراه خود تکرار کنید تا فراموش نکنید.

دانلود رایگان پادکست انگلیسی 6minute English، موضوع Heat Waves

یکی از بهترین پادکست های آموزشی زبان انگلیسی، پادکست 6minute English است که با توجه به قسمت های کوتاه خود بسیار محبوبیت پیدا کرده است. همچنین، سعی می شود به موضوعات روز پرداخته شود و شما از این طریق می توانید لغات و عبارات مرتبط با این موضوعات را یاد بگیرید. مخصوصا برای کسانی که قصد شرکت در آزمون های بین المللی انگلیسی را دارند، این پادکست ها می تواند منبع مناسبی برای بالا بردن سطح لیسنینگ و اسپیکینگ باشند.

در این قسمت از پادکست، به سراغ موضوع heat waves یا همان موج گرما در هواشناسی رفته اند. همانطور که می دانیم، این موضوع یکی از مشکلات داغ این روزها محسوب می شود چراکه بسیاری از شهرهای دنیا با افزایش بی سابقه ی دما مواجه اند. در این پادکست همچنین می شنویم که آیا می توانیم خودمان را با این افزایش دما وفق بدهیم یا خیر.

این پادکست را می توانید به همراه متن آن از لینک های زیر دانلود کنید.

 

دانلود متن پادکست Heatwaves: Can we adapt?

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ و یادگیری لغات جدید

Effortless English Podcast (معرفی پادکست یادگیری زبان)

Leave A Reply