پادکست انگلیسی به همراه متن: جدیدترین قسمت six-minute English

پادکست انگلیسی به همراه متن

آیا استفاده از متن پادکست های آموزشی برای یادگیری زبان مفید است؟

پادکست های آموزشی زبان انگلیسی بسیاری این روزها تولید می شوند. بعضی از آنها متن پادکست را نیز در اختیار شنونده قرار می دهند و برخی دیگر تنها به فهرستی از واژه ها و عبارات جدید بسنده می کنند. حالا سوال اینجاست که آیا استفاده از پادکست انگلیسی به همراه متن مفید است یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که بستگی به نحوه ی استفاده ی شما از متن دارد. اگر از همان ابتدا متن را بخوانید و خط ببرید، پیشرفت چندانی در مهارت درک مطلب شنیداری و مهارت شنیداری نخواهید داشت. بهترین روش این است که حداقل دو بار بدون کمک گرفتن از متن به پادکست گوش دهید، سعی کنید تا حد امکان مطلب را درک کنید تا اینکه بتوانید یک خلاصه کلی از آن برای خود بنویسید یا بازگو کنید. سپس، به سراغ متن بروید، گوش کنید و خط ببرید. به کلمات و عبارات جدید توجه کنید، به آنهایی که نتوانسته بودید هنگام شنیدن تشخیص دهید توجه کنید، و درک کلی خود را از پادکست ارزیابی کنید.

پادکست انگلیسی به همراه متن Six minute English

در این مطلب، اخیرترین قسمت پادکست 6-minute English را به همراه متن در اختیارتان قرار می دهیم. این قسمت از پادکست در مورد chatbots است و شما با کلمات و عبارت مناسب برای صحبت از تکنولوژی و هوش مصنوعی بیشتر آشنا می شوید.

فایل صوتی:

 

فایل PDF متن:

Should we fear chatbots

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

لغات رایج آیلتس برای موضوع artificial intelligence

دانلود مجله انگلیسی جدید New Scientist

 

Leave A Reply