شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس، آیا ممکن است؟

شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس

ویژگی جدید آزمون آیلتس از ماه مارس 2023

بسیاری از داوطلبین آزمون آیلتس می بایست حداقل نمره ای را برای همه یا بعضی از مهارت ها کسب کنند تا بتوانند از مدرک آیلتس خود برای ادامه تحصیل یا شاغل شدن در یک کشور خارجی بهره ببرند. برای مثال، بسیاری از داوطلبین نیاز دارند حداقل نمره 6 (یا بالاتر) را از مهارت اسپیکینگ کسب کنند تا مورد پذیرش قرار گیرند. ممکن است ایشان مجموع نمره مناسب را کسب کنند اما موفق به کسب حداقل نمره مورد نیاز خود از بخش اسپیکینگ نشوند. در این موارد، داوطلب مجبور است آزمون را بطور کامل دوباره نام نویسی کند تا شانس خود را برای بار دوم امتحان کند. که این مسأله نه تنها بر نگرانی و استرس داوطلب می افزاید بلکه ممکن است موفق به شرکت و کسب نمره دلخواه در مدت زمانی که باید مدرک آیلتس خود را ارائه دهند، نشوند. همچنین، هزینه شرکت در آزمون نیز مسأله ی دیگریست که نباید فراموش شود. حالا British Council و IDP راه حل مناسبی را پیش پای این داوطلبان گذاشته اند. از ابتدای ماه مارس 2023 در برخی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس برگزیده در استرالیا طرح IELTS One Skill Retake، یا شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس، اجرا شده است.

شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس: طرح جدید IELTS One Skill Retake

طرح IELTS One Skill Retake در برخی از مراکز آزمون آیلتس استرالیا از ماه مارس 2023 شروع شده است و طبق وبسایت British Council به زودی در دیگر کشورها نیز آغاز می شود. طبق این ویژگی جدید آزمون آیلتس در سال 2023، داوطلب می تواند پس از اعلام نتایج آزمون اولیه، در صورت نیاز تنها برای یک مهارت آیلتس نام نویسی کند و در آن مهارت شرکت کند تا نمره مطلوب را کسب کند. این ویژگی برای شرکت در یکی از هر چهار مهارت امکان پذیر است.

چه کسی می تواند تنها در یک مهارت آیلتس نام نویسی کند؟

کسانی که شرایط زیر را دارا هستند اجازه شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس را دارند.

  • اگر به تازگی در آزمون آیلتس کامپیوتری در یک مرکز آزمون معتبر آیلتس شرکت کرده اید.
  • مایلید در فاصله حداکثر 60 روز از آزمون اول در تنها یکی از مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ، یا اسپیکینگ شرکت کنید.

طبق گفته ی IDP IELTS، این تغییر جدید در قوانین آزمون آیلتس در سال 2023 به تدریج در کشورهای مختلف به اجرا در خواهد آمد.

شرایط IELTS One Skill Retake و مزایای آن

  • فرمت آزمون تک مهارتی شبیه آزمون کامل است.
  • گزارش نتیجه این مهارت همراه نتایج سه مهارت آزمون قبلی در کارنامه شما قرار می گیرد و می توانید کارنامه کامل را با نمره جدید مهارت مجدد در اختیار داشته باشید.
  • در صورتی که از نمره مهارت مجدد خود راضی نیستید و نمره تان کمتر از آزمون اول شده است، می توانید از هر یک از کارنامه های خود، اولی یا دومی، استفاده کنید.
  • در زمان و هزینه خود سرفه جویی کنید.

هزینه IELTS One Skill Retake چقدر است؟

هزینه این آزمون در حال حاضر در استرالیا 267 دلار استرالیا (178.38 دلار امریکا) است. اما این هزینه، مانند آزمون کامل، در هر کشور متفاوت خواهد بود. بنابراین باید منتظر ماند تا شرایط و هزینه های شرکت در آزمون به روزرسانی شود. 

برای دنبال کردن خبرهای جدید درباره شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس، سایت های زیر را دنبال کنید.

British Council on IELTS One Skill Retake

IELTS.org

مطالب زیر نیز مفیدند:

نمرات برتر آیلتس در سال ۱۴۰۱ توسط زبان آموزان درخت جاویدان
معرفی وبسایت های آموزشی زبان انگلیسی برای مهارت های مختلف

Leave A Reply