انگلیسی تجاری یا business English : چند روش ساده برای یادگیری

سوالات احتمالی مصاحبه شغلی

یادگیری انگلیسی تجاری

خیلی از ما در محیط کار نیاز داریم با افرادی از شرکت های خارجی ارتباط برقرار کنیم. این برقراری ارتباط معمولا از طریق انگلیسی تجاری انجام می گیرد. همچنین افرادی که قصد مهاجرت و کار در یک کشور انگلیسی زبان را دارند باید این بخش از زبان انگلیسی را در خود تقویت کنند. مثل یک مهارت، مانند لیسنینگ یا اسپیکینگ، به آن نیاز خواهید داشت. در اینجا چند روش ساده برای یادگیری انگلیسی تجاری معرفی میکنیم.

 

استفاده از اپلیکیشن ها

استفاده از اپلیکیشن های موبایل برای یادگیری زبان بسیار رایج است. شما می توانید از این روش برای یادگیری انگلیسی تجاری بهره ببرید. چند اپلیکیشن زیر را به یاد داشته باشید:

Real Business English

FluentU

Business English Pod

البته این برنامه ها اکثرا نیاز به پرداخت درون برنامه ای دارند. برای استفاده رایگان می توانید بطور محدود از آنها استفاده کنید.

 

جمله یادبگیرید نه واژه

بجای اینکه واژه های مهم را حفظ کنید، بهتر است که آنها را در جملات مختلفی یاد بگیرید. شما باید کاربرد کلمات و اینکه در چه موقعیت هایی به کار می رود را بدانید. پس از اینکه از جملاتی که آموخته اید توانستید بطور صحیح استفاده کنید، آماده خواهید بود که خود جملات با ساختارهای تازه بسازید.

 

فقط پاسخ ندهید، سوال هم بپرسید

بعنوان کسی که قصد کار در یک محیط انگلیسی زبان را دارد شاید بیشتر تمرکزتان را روی چطور پاسخ دادن گذاشته باشید، اما باید بدانید که مجبورید سوال پرسیدن را بلد باشید. برای نمونه، در محیط کار اکثر اوقات باید نظر بقیه را جویا شوید. مثلا سوالات زیر خیلی کاربردی اند:

  • What do you think of this idea?
  • How do you propose we handle this?
  • Are there other options we can consider?

برای صحبت تان برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه وارد یک کنفرانس، ارائه یا جلسه عقد قرارداد شوید، بهتر است به گرامری که باید استفاده کنید و واژگانی که باید به کار ببرید از قبل فکر کنید.

 

با گوش دادن به Business News واژگان خود را گسترش دهید

می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید:

Reuters Business News

The Harvard Business Review 

NBC Business News.

منابع زیر نیز برای یادگیری انگلیسی تجاری مفید خواهند بود:

انگلیسی تجاری یا Business English و منابع آن

انگلیسی در محیط کار (1) ، workplace English

انگلیسی در محیط کار (2) ، workplace English

انگلیسی در محیط کار (3): Business Acronyms

انگلیسی در محیط کار : اصطلاحات رایج در انگلیسی تجاری بخش (2)

 

 

Leave A Reply