نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (1)

جزئیات در ساپورت ایده ها

تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک

چندی پیش در سری پست هایی نکات مهمی را راجع به تسک اول گفتیم. در این سری پست ها نیز تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک را هدف قرار داده ایم. همانطور که می دانید ارزش نمره ای که از تسک دوم می گیرید دو برابر تسک اول است. بنابراین منطقی است که از 60 دقیقه زمانی که برای بخش رایتینگ در اختیارتان قرار می دهند، 40 دقیقه را به تسک دوم اختصاص دهید. در این تسک شما باید یک مقاله آکادمیک بنویسید که بسته به موضوع تسک ساختار آن متفاوت خواهد بود. تعداد لغاتی که نیاز است بنویسید حداقل 250 کلمه است.

 

چند نکته کلی راجع به بخش رایتینگ

  • مهم نیست با کدام تسک شروع می کنید. در یکی از مقالات گذشته در مورد بهترین انتخاب برای شروع این بخش صحبت کردیم. برای خواندن آن مقاله به اینجا سری بزنید.
  • نمره دهی بخش رایتینگ براساس چهار معیار صورت می گیرد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.
  • دقیق بودن جملات و گرامر مهم است. اما اینکه تنها جملات ساده بنویسید تا اشتباه گرامری نداشته باشید کار اشتباهیست. متن شما باید دارای ساختارهای پیچیده نیز باشد.
  • این ذهنیت که اگر متن بسیار بلندی بنویسید نمره بالایی کسب می کنید اشتباه است. طولانی بودن نشانه صحیح بود پاسخ شما نیست.
  • اگر دست خط بدی دارید نگران نباشید. به دست خط شما نمره ای تعلق نخواهد گرفت. اما باید طوری بنویسید که مصحح بتواند به راحتی مقاله شما را بخواند. همچنین نمی توان تاثیر مثبتی که یک نوشتار خوش خط و مرتب بر ذهن و تصمیم مصحح بصورت ناخودآگاه می گذارد را نادیده گرفت!

 

نمره دهی به تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک

همانطور که بالاتر گفتیم، چهار معیار نمره دهی برای رایتینگ آیلتس وجود دارد. اگر بخواهیم این چهار معیار را در خصوص تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (نمره +6) تعبیر کنیم، بصورت جدول زیر خواهد بود.

تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک
تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک

جدول را به دقت بخوانید و برای خود یادداشت بردارید. در قسمت های بعدی که نکات مختلف را راجع به انجام این تسک مرور می کنیم به موارد مختلف ذکر شده در جدول بالا اشاره خواهیم کرد. برای مثال اگر می خواهید نمره ای بالاتر از 6 از معیار دوم بگیرید باید نوشته شما تمامی این مشخصات را دارا باشد.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 4: IELTS writing task two [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

Leave A Reply