آکادمیک رایتینگ Academic Writing (1)

تسک اول و دوم رایتینگ آیلتس

آکادمیک رایتینگ

اساتید، دانشجویان، داوطلبان ورود به دانشگاه ها و غیره برای نوشتن مقالات خود باید چهارچوب خاصی را رعایت کنند. بسیاری از این افراد تفاوت های نگارش علمی یا آکادمیک رایتینگ را با دیگر انواع رایتینگ نمی دانند. بنابراین مقالات آنها در مجلات یا دانشگاههای خارج از کشور به چشم نمی آید. در این سری از نوشتار، قصد داریم راه و روش و اساس آکادمیک رایتینگ را مطرح کنیم.

ویژگی های آکادمیک رایتینگ

حتما خیلی از شما میدونید که برای نگارش علمی باید از انگلیسی رسمی استفاده کنید، از واژگان مناسب استفاده کنید و برای اینکه بتونید نظرتون رو اثبات کنید باید شواهد بیارید. این ها همه درست هستند. اما ویژگی های اصلی آکادمیک رایتینگ رو میشه به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • Content: The main ideas and information you want to give in your essay. The evidence you want to give to support your point.
  • Organization: It refers to how well you can arrange those ideas. The structure of the paragraphs and their logical order.
  • Language: The essay must be well_written, with accurate grammar and in a formal academic style.

در این قسمت به ویژگی اول می پردازیم.

چطور content را بسط دهیم؟

موضوع زیر را در نظر بگیرید و سعی کنید نظرات خودتون و شواهدی که براشون دارید رو یادداشت کنید. این کاری هست که باید قبل از نوشتن essay انجام بدید.

Discuss the differences between the way of life in your country now and the way of life in the past

به خودتون زمان کافی برای انجام این تمرین بدید. بعد ویدئو زیر رو نگاه کنید. در این ویدئو بهمراه دو تا مثال یاد میگیرید که چطور نظرات خودتون رو قبل از شروع نوشتن دسته بندی کنید.

 

Leave A Reply