ریدینگ : سه اشتباه در ریدینگ تافل و چطور از آنها دوری کنیم

بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه

اشتباه در ریدینگ تافل

اگر داوطلب شرکت در آزمون تافل هستید، می دانید که بخش ریدینگ یکی از بخش های مشکل است. در این مطلب قصد داریم سه اشتباه در ریدینگ تافل را با هم مرور کنیم و ببینیم چطور می توانیم از آنها دوری کنیم.

 

1. اول متن را نخوانید

متن ها نسبت به زمانی که دارید طولانی اند. شما وقت ندارید که یک بار متن را کامل بخوانید و بعد به سراغ سوالات بروید و باز دوباره به متن برگردید و پاسخ آنها را پیدا کنید. یکی از روش هایی که قبلا نیز درباره آن صحبت کردیم، روش skimming است. ابتدا پاراگراف اول را بخوانید و سپس جمله اول همه پاراگراف ها را، سپس پاراگراف آخر را کامل بخوانید. بعد به سراغ سوالات بروید. کلمات کلیدی را شناسایی کنید و در متن به دنبال آنها بگردید. پس از پیدا کردن قسمت مرتبط با سوال در متن، آن بخش را با دقت بخوانید تا به پاسخ دست پیدا کنید.

2. حذف گزینه انجام دهید

هنگام پاسخ دادن به سوالات، سریع پاسخ را انتخاب نکنید. تمامی گزینه ها را بخوانید و سعی کنید مشخص کنید کدام به هیچ وجه نمی تواند پاسخ صحیح باشد، کدام ها ممکن است پاسخ صحیح باشند. سپس گزبنه مناسب را انتخاب کنید. اگر نمی توانید بین دو گزینه انتخاب کنید، بهتر است وقت خود را خیلی تلف نکنید. یکی را انتخاب کنید و اگر در پایان وقت کافی داشتید می توانید برگردید و دوباره پاسخ را بررسی کنید. علامت گذاری سوال فراموش نشود!

3. اشتباه در نوع تمرین

برای اینکه بتوانید با نوع سوالات و متون در بخش ریدینگ تافل آشنا شوید، باید نمونه سوالات را بخوانید. خواندن متون دیگر می تواند بسیار کمک کننده باشد اما الویت را به خواندن متون تافل بدهید و با نوع سوالات آشنا شوید. هنگام انجام تمرین و پاسخ به سوالات باید بتوانید دلیل صحیح بودن یا غلط بودن پاسخ هایتان را توضیح دهید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

نکات ریدینگ تافل : انواع سوالات ریدینگ در آزمون تافل (1)

مهارت های درک مطلب : skimming و scanning

یک نکته مهم درباره ریدینگ تافل : آیا لازم است تمام متن را بخوانیم؟

Leave A Reply