ریدینگ آیلتس : مهمترین نکات برای گذراندن موفقیت آمیز این بخش

بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه

ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس شما باید در یک ساعت سه تسک ریدینگ را کامل کنید. سوالات ریدینگ انواع مختلفی دارند که در لینک پایین این مطلب می توانید با آنها آشنا شوید. هر مهارتی که برای گذراندن این بخش با نمره خوب نیاز دارید، از پایین این مطلب می توانید به پست های مرتبط دست یابید. اما در این نوشته قصد داریم ده نکته بسیار مهم که شما را به لحاظ ذهنی برای این بخش آماده تر می کند فهرست کنیم.

 

نکاتی برای بخش ریدینگ آیلتس

انتظار نداشته باشید که همه لغات را بلد باشید.

مطمئنا با چند واژه مواجه می شوید که معنای آنها را نمی دانید. پس اعتماد بنفس خود را حین آزمون از دست ندهید. هنگام مواجه با یک واژه ناآشنا دو راه پیش رو دارید. سعی کنید با توجه به بافت معنای آن را حدس بزنید و یا اینکه ازش چشم پوشی کنید و به خواندن ادامه دهید. لزومی ندارد کلمه به کلمه متن را درک کنید. اگر زیادی نگران معنای واژه ها باشید وقت زیادی را صرف شناسایی معنی لغات خواهید کرد و زمان را از دست خواهید داد.

پیش از آزمون مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید نه مهارت آیلتس!

مهم است که با نوع سوالات و متون آزمون آیلتس آشنا باشید اما صرفا وقت خود را بر روی این نوع از متن ها نگذارید. سعی کنید مطالبی که به آنها علاقمندید را نیز بخوانید تا مهارت ریدینگ شما بطور کلی بهبود یابد.

بخش توصیف تسک را به دقت مطالعه کنید.

خیلی از داوطلبان به دلیل اینکه دستورالعمل سوال را دقیق مطالعه نمی کنند و مستقیما به سراغ پاسخ دادن می روند نمره از دست می دهند.

وحشت نکنید.

مطمئنا با سوالاتی روبرو خواهید شد که به شدت برایتان سخت است. مهم نیست. فقط اعتماد بنفس و آرامش خود را حفظ کنید و به سراغ باقی سوالات بروید. وقت خود را بیش از اندازه برای یک سوال تلف نکنید.

بخش ریدینگ آیلتس بیشتر یک آزمون واژگان است.

بیشتر سوالات برای پاسخ گویی نیازمند معنا و درک واژگان هستند. از مترادف ها و paraphrase ها به وفور استفاده می شود. بهترین روش برای گسترش دایره واژگانتان نیز خواندن مطالب انگلیسی است.

وقت خود را مدیریت کنید.

بهتر است برای هر تسک بیشتر از 20 دقیقه وقت نگذارید.

هرآنچه خودتان در مورد موضوع می دانید را نادیده بگیرید.

شما تنها برای درک مطلبتان مورد آزمون قرار گرفته اید. دانش شما راجع به آن موضوع نباید آن را تحت تاثیر قرار دهد. پس هنگام پاسخ گویی به سوالات تنها با اتکا به متن عمل کنید.

هم خواندن سربع را تمرین کنید و هم خواندن کند را.

اینکه تنها برای آماده کردن خود سعی کنید نمونه سوالات ریدینگ را در شرایط امتحان و در محدودیت زمانی یک ساعت (مانند آزمون آیلتس) انجام دهید، کافی نیست. شما برای شروع باید متن ها را آهسته بخوانید تا با جوانب آن آشنا شوید، با اینکه چه نکاتی را هنگام پاسخ دادن رعایت نکرده اید و اشتباهاتتان. پس از مدتی می توانید به خواندن سربع روی آورید.

هنگام انتقال پاسخ ها دقت کنید.

خیلی از داوطلبان تمام وقت خود را بر روی خواندن و پاسخ دادن به سوالات می گذراند و وقت کمی برایشان باقی می ماند تا پاسخ هایشان را به پاسخ نامه منتقل کنند. در محدودیت زمانی ای که برای خودشان ایجاد می کنند اشتباهات زیادی انجام می دهند مانند اشتباه در دیکته یا حتی جابجا وارد کردن پاسخ ها. بهتر است موقع تمرین قبل از آزمون با یک پاسخ نامه تمرین کنید تا یاد بگیرید چقدر زمان نیاز است برای انتقال پاسخ ها کنار بگذارید.

جای خالی باقی نگذارید.

حتی اگر جواب سوالی را نمی دانید سعی کنید هر پاسخی که احتمال می دهید درست باشد را بنویسید.

هر آنچه در مورد بخش ریدینگ آیلتس نیاز دارید:

5 نکته کلیدی در بخش ریدینگ آیلتس برای مدیریت زمان
ریدینگ آیلتس : با انواع سوالات و نحوه صحیح پاسخ به آنها آشنا شوید (4)
۱۰ سؤال رایج در مورد بخش ریدینگ آیلتس
مهارت های درک مطلب : skimming و scanning
نکات ریدینگ آیلتس : تکنیک keyword برای پیداکردن پاسخ صحیح
نکات بخش ریدینگ آیلتس : تکنیک fast and slow

 

 

Leave A Reply