رایتینگ آیلتس : داشتن ایده های جذاب چقدر مهم است؟

داشتن ایده های جذاب چقدر مهم است؟

رایتینگ آیلتس، تسک دوم

در تسک دوم رایتینگ آیلتس، هم آکادمیک و هم جنرال، شما باید در چهل دقیقه یک essay بنویسید. یکی از مسائل اصل هنگام نوشتن نداشتن ایده است که باعث می شود شما از واژگان و ساختارهای خوبی نتوانید استفاده کنید و به اصطلاح سعی خواهید کرد که نوشته را کش دهید. اما داشتن ایده های جذاب چقدر مهم است؟

 

داشتن ایده های جذاب چقدر مهم است؟

یکی از سوالات رایج داوطلبان آیلتس این است که آیا نمره بهتری از تسک دوم رایتینگ نصیبشان می شود اگر ایده های جذابی ارائه کنند. برای پاسخ به این سوال باید بدانید که مصحح آیلتس در رایتینگ شما به دنبال چه چیزی است.

ایده های شما به معیار task response مربوط می شود (برای آگاهی از معیارهای تصحیح رایتینگ آیلتس از لینک پایین مطلب به پست مربوطه بروید). این معیار در واقع پاسخ شما به سوال مطرح شده در تسک است. و 25 درصد از نمره تان را تشکیل می دهد. اما اینکه جذابیت ایده ها چقدر بر امتیاز شما از این معیار تاثیرگذار است باید بگوییم هیچ! اینکه ایده های شما حوصله سربر و کلیشه ای باشند یا جذاب فرق چندانی نمی کند، مصحح به دنبال focused ideas است. به عبارت دیگر، اینکه چقدر ایده هایتان به طور مستقیم به موضوع تسک مرتبط است. این یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار بر امتیاز شما است.

یکی دیگر از مواردی که مصحح به آن توجه می کند، supporting ideas است. اینکه چقدر و چطور ایده های مرتبط خود را توضیح می دهید. هر بند باید شامل تنها یک focused ideas باشد. باقی بند باید با supporting ideas پر شود. بنابراین شما ایده خود را مطرح می کنید و سپس آنها بسط می دهید.

اما نکته آخر اینکه، مسلما بهتر است ایده هایی را برگزینید که بتوانید از طریق بسط آنها رنج واژگانی خود را نمایش دهید و از ساختارهای متنوع استفاده کنید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

رایتینگ آیلتس : درمورد نمرده دهی در رایتینگ آیلتس بیشتر بدانید

کتاب الکترونیکی بمباران ایده ها: چگونه برای تمامی موضوعات بخش مقالات آیلتس ایده داشته باشیم

Leave A Reply