برنامه ریزی یا planning برای مقاله آیلتس در تسک دوم

مقاله آیلتس در ژانویه و فبریه 2024

اهمیت planning پیش از شروع نگارش

یکی از تکنیک هایی که به شما کمک می کند بتوانید در 40 دقیقه یک مقاله بنویسید، برنامه ریزی یا planning برای مقاله آیلتس در تسک دوم این بخش از آزمون است. planning به شما کمک می کند که یک دید کلی از ساختار مقاله ابتدا به دست آورید، ایده های خود و حتی مثال هایتان را سروجمع کنید و سپس بدون اینکه نیاز باشد برای ایده پردازی توقف کنید، مقاله خود را سریع تر بنویسید و تمرکزتان را بر روی گرامر و لغات بهتر بگذارید.

در ادامه، به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک برنامه ریزی بهتر برای مقاله داشته باشید.

برنامه ریزی یا planning برای مقاله آیلتس

اولین نکته این است که از 40 دقیقه خود، 10 دقیقه اول را به planning اختصاص دهید. این ده دقیقه را به صورت زیر تقسیم کنید.

  • برای 2 دقیقه زمان بگذارید و سؤال تسک را بررسی کنید. ببینید که از شما دقیقا چه چیز می خواهد و چه نوع مقاله ای برای پاسخ به این سؤال نیاز دارید.
  • 2 دقیقه دیگر را به ساختار کلی مقاله تان اختصاص دهید. برای مثال، چند پاراگراف نیاز دارید؟
  • باقی زمان خود را به ایده پردازی و اینکه چطور قرار است آن ایده ها را ساپورت کنید اختصاص دهید. نت برداری کنید اما در این مرحله نیازی نیست جملات کامل بنویسید.
در سی دقیقه باقی مانده، نگارش خود را بر اساس این outline آغاز کنید. سعی کنید به آن وفادار بمانید تا از هدر رفتن وقت جلوگیری کنید.
اگرچه planning ساده بنظر می رسد، اما نیاز به تمرین دارد. بنابراین، پیش از آزمون، برای هر مقاله تمرینی خود این تکنیک را انجام دهید تا در زمان آزمون بدون مشکل بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و مقاله ای با ساختار بهتر بنویسید.
مطالب زیر نیز برای نگارش بسیار مفیدند:

Leave A Reply