اشتباهات رایج در لیسنینگ آیلتس : این 8 مورد را انجام ندهید!

اشتباهات رایج در لیسنینگ آیلتس

لیسنینگ آیلتس

همانطور که می دانید، بخش لیسنینگ آیلتس شامل چهار تسک مختلف است که نوع سؤالات متنوع است. سؤالاتی چون چندگزینه ای، پر کردن جای خالی، مرتبط کردن موارد مربوط به هم، و غیره. اینکه کدام یک از این سؤالات نصیبتان می شود، شانسی است. اما این مسأله مشکلی به وجود نخواهد آورد چراکه شما پیش از شرکت در آزمون، برای تمامی انواع سؤالات آماده می شوید و تکنیک های مرتبط با هریک را می آموزید (برای اطلاعات بیشتر و استراتژی های پاسخگویی به هر نوع از سؤالات لیسنینگ، اینجا کلیک کنید.). فارغ از نوع سؤال، اشتباهاتی وجود دارد که باعث می شوند نمره تان پایین تر از حد انتظار و مهارتتان شود. بنابراین، در این مطلب، 8 مورد از اشتباهات رایج در لیسنینگ آیلتس را نام میبریم تا شما در تمامی 30 دقیقه زمان بخش لیسنینگ آنها را به یاد داشته باشید و از تکرارشان بپرهیزید.

 

8 مورد از اشتباهات رایج در لیسنینگ آیلتس

  • کورکورانه گوش دادن: این مورد یعنی بدون خواندن توضیحات تسک و سؤالات گوش ندهید. همیشه به شما زمان کافی داده خواهد شد تا بتوانید متن سؤالات را نگاهی بیاندازید. این به شما کمک می کند موضوع لیسنینگ را کمابیش متوجه شوید، بدانید چه نوع اطلاعاتی برای پاسخگویی لازم دارید، و هدف از آن مکالمه یا صحبت را دریابید.
  • استفاده نکردن از مهارت پیشبینی پاسخ ها: حدس زدن نوع پاسخ ها و موضوع صحبت قبل از شنیدن لیسنینگ کار شما را تا حدود زیادی راحت می کند.
  • برهم خوردن تمرکز: اینکه در حین شنیدن نتوانید پاسخ یک یا چند سوال را بنویسید طبیعی است. آنچه باید از آن پرهیز کنید برهم خوردن تمرکز و از دست دادن آرامش تان است. اگر نتوانستید پاسخی را بشنوید، آرامش و اعتماد بنفس خود را حفظ کنید و به شنیدن ادامه دهید تا باقی سؤالات را بتوانید پاسخ دهید.
  • گول نکات انحرافی را خوردن: تقریبا در تمامی لیسنینگ های آیلتس، نکات انحرافی وجود دارد. باید با دقت بدانید سؤال از شما چه می خواهد تا گول نکته انحرافی را نخورید. همچنین، با شنیدن اولین نکته مرتبط به سؤال راجع به پاسخ تصمیم گیری نکنید و پرونده آن را نبندید. شاید در ادامه پاسخ صحیح تری را شنیدید.
  • پیروی نکردن از دستورالعمل تسک: این مورد خیلی واضح است. اگر از دستورالعمل پیروی نکنید، نمره ای نمی گیرید. برای مثال اگر تنها دو کلمه در جای خالی مجاز است و شما بیشتر بنویسید، نمره ای نخواهید گرفت.
  • توجه نکردن به دیکته و گرامر صحیح: حتی اگر پاسخ شما به سؤال درست باشد اما پاسخ تان مشکل گرامری یا اسپلینیگ داشته باشد، نمره ای به شما تعلق نخواهد گرفت.
  • خالی گذاشتن پاسخ نامه: یعنی پاسخ سؤالی را که مطمئن نیستید را ندهید. آزمون آیلتس نمره منفی ندارد، پس بهتر است جای خالی باقی نگذارید.
  • همزمان با شنیدن پاسخ نامه را پر کردن: شما در پایان چهار تسک، ده دقیقه فرصت دارید پاسخ ها را به پاسخنامه منتقل کنید. پس از ابتدا در حین گوش دادن پاسخ را در پاسخنامه ننویسید تا از مشکلات بعدی بپرهیزید. بجز احتمال بالای خطا در دیکته و جابجا نوشتن پاسخ ها، این کار سرعت شما را پایین می آورد و باعث می شود عقب بمانید.

چه نوع دیگری از اشتباهات رایج در لیسنینگ آیلتس می شناسید که باید از آن پرهیز کرد؟ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

مهارت نت برداری در آزمون های تافل و آیلتس

۵ راه ساده برای گرفتن نمره ای بالاتر در بخش لیسنینگ آیلتس

 

Leave A Reply