گرامر کاربردی انگلیسی: Defining and Non-defining Relative Clauses

گرامر کاربردی انگلیسی

در این قسمت از گرامر کاربردی انگلیسی به سراغ دو نوع مختلف relative clause در زبان انگلیسی رفته ایم.

این ساختارها، ابزارهای مهمی برای افزودن اطلاعات و توصیفات دقیق‌تر به جملات هستند که به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: defining relative clauses و non-defining relative clauses.

در ادامه، تفاوت های این دو نوع را با ذکر مثال شرح می دهیم.

گرامر کاربردی انگلیسی: تفاوت های Defining and Non-defining Relative Clauses

جملات ربطی یا relative clauses در زبان انگلیسی بسیار بسیار پرکاربرد هستند و همواره بخشی از گرامر کاربردی زبان انگلیسی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، چه در گفتار و چه در نوشتار از آنها استفاده می شود.

تفاوت میان دو نوع defining و Non-defining در جملات ربطی انگلیسی هم به معنا و هم ساختار مربوط می شود.

Defining Relative Clauses

جملات defining relative clauses برای ارائه اطلاعات ضروری و کلیدی درباره یک اسم خاص به کار می‌روند. این اطلاعات به تعیین هویت اسم کمک می‌کند و اگر این جملات حذف شوند، معنای اصلی جمله تغییر خواهد کرد.

ساختار: این جملات معمولاً با واژه‌هایی چون “who” (برای اشخاص)، “which” (برای اشیاء) و “that” (برای اشخاص و اشیاء) آغاز می‌شوند.

مثال:

The woman who is wearing a red dress is my sister.

در این جمله، اطلاعات مربوط به “زن” ضروری است؛ بدون این اطلاعات نمی‌دانیم کدام زن مد نظر است.

Non-defining Relative Clauses

اما جملات non-defining relative clauses اطلاعات اضافی و غیرضروری را درباره یک اسم ارائه می‌دهند. این اطلاعات به شفاف‌تر شدن توصیف کمک می‌کند، اما حذف آن‌ها تأثیری بر معنای اصلی جمله ندارد.

ساختار: این جملات معمولاً با واژه‌هایی مانند “who” و “which” آغاز می‌شوند (نمی توان that را جایگزین این دو کرد) و به عنوان یک جمله توصیفی جداگانه با کاما (,) از جمله اصلی جدا می‌شوند.

مثال:

My sister, who is wearing a red dress, is coming to the party.

در این جمله، اطلاعات در مورد “خواهر” اطلاعات اضافی است؛ اگر این جمله حذف شود، هنوز معلوم است که خواهر به مهمانی می‌آید و پیام جمله کامل است.

 

بنابراین، تفاوت اصلی بین این دو نوع جمله در ضرورت اطلاعاتی است که ارائه می‌دهند. جملات defining relative clauses اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که برای شناسایی اسم حیاتی هستند، در حالی که جملات non-defining relative clauses تنها اطلاعات اضافی برای توضیح بیشتر هستند.
این تمایز کمک می‌کند تا جملات به طور واضح و مؤثری گرد هم آیند و اطلاعات لازم را به شنونده یا خواننده منتقل کنند.

Leave A Reply