چطور مقاله علمی به زبان انگلیسی بنویسیم؟ (5)

نوشتن مقاله علمی به انگلیسی

دانلود چند کتاب برای نوشتن مقاله علمی به انگلیسی

در قسمت پیشین چند اشتباه رایج در نوشتن مقاله علمی به انگلیسی را گوشزد کردیم. در این قسمت چند کتاب مناسب را معرفی میکنیم و برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار می دهیم.

 

کتاب How to Write Essays & Assignments (2007)

 

نوشتن مقاله علمی به انگلیسی
نوشتن مقاله علمی به انگلیسی

این کتاب از انتشارات Pearson است و Kathleen McMillan و Jonathan Weyers نویسندگان آن هستند. این کتاب موضوعات متنوعی را در راستای بهبود رایتینگ انگلیسی در بر می گیرد. از جمله می توان به چگونگی بهبود رایتنیگ، آغاز کردن نوشتن، انتقال نکات کلیدی، فرمت مناسب برای نوشته های آکادمیک، چگونگی جمع آوری اطلاعات، سبک نوشتار آکادمیک، بهبود گرامر، اسپلینگ، واژگان و علایم نگارشی، … اشاره کرد. این کتاب همچنین مبحثی را به چطور ارائه کردن مقاله اختصاص داده است. بطور کلی، برای دانشجویان انگلیسی زبان و غیرانگلیسی زبان، این کتاب می تواند مرجعی کامل در جهت بهبود academic writing باشد. از لینک زیر می توانید کتاب را با فرمت PDF دانلود کنید.

 

دانلود کتاب How to Write Essays & Assignments (2007)

 

کتاب Writing Research Papers: A Complete Guide (15th Ed, 2015)

نوشتن مقاله علمی به انگلیسی
نوشتن مقاله علمی به انگلیسی

این کتاب نیز از انتشارات Pearson است و بطور اختصاصی موضوع نوشتن مقاله علمی به انگلیسی را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب چندین ویراست تاکنون داشته است که پانزدهمین ویراست آن در سال 2015 منتشر شده است. این کتاب راهنمایی کامل از پیدا کردن موضوعی برای تحقیق تا نوشتن و بچاپ رساندن آن است. کتابی بسیار جامع با موضوعاتی پیرامون چگونگی پیدا کردن موضوع تحقیق، منابع کتابخانه ای، اینترنتی و…، نوشتن به شیوه آکادمیک، ویرایش کردن مقاله و … است. این کتاب برای دانشجویان و اساتید می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از لینک زیر می توانید فایل PDF آن را دانلود کنید.

 

دانلود کتاب Writing Research Papers: A Complete Guide (15th Ed, 2015)

 

کتاب English in Today’s Research World: A Writing Guide (2000)

نوشتن مقاله علمی به انگلیسی
نوشتن مقاله علمی به انگلیسی

این کتاب نسبت به دو کتاب قبلی قدیمی تر است و کیفیت فایل آن نیز خیلی بالا نیست. اما نکاتی در این کتاب است که در دو کتاب قبلی دیده نمی شود. از جمله شامل چگونگی ارائه و نوشتن abstract برای کنفرانس ها، چگونگی ارائه پوستر مقاله، چگونگی نوشتن بخش های مختلف یک تحقیق علمی و … است. نویسنده این کتاب استاد دانشگاه میشیگان است که باعث شده فرآیند نوشتن مقاله علمی به انگلیسی را بصورتی کامل و جامع توضیح دهد. کتاب را می توانید با فرمت PDF از لینک زیر دریافت کنید.

 

دانلود کتاب English in Today’s Research World: A Writing Guide (2000)

 

همچنین مطالب زیر نیز ممکن است کمک کننده باشد:

دانلود کتاب How to write Dissertations and Project Reports

دانلود کتاب Writing For academic journals

دانلود کتاب Essay Writing – Teaching the Basics from the Ground Up

 

علاوه بر این ها، مقاله ای در سایت گاردین وجود دارد که بطور خلاصه ده نکته لازم برای آکادمیک رایتینگ را توضیح می دهد. از لینک زیر می توانید این مقاله را بخوانید:

Writing for an academic journal: 10 tips

Leave A Reply