نداشتن ایده در مصاحبه آیلتس : پاسخ به سوالاتی که ایده ای درمورد آنها ندارید!

نداشتن ایده در مصاحبه آیلتس

نداشتن ایده در مصاحبه آیلتس

در مصاحبه آیلتس از شما سوالات زیادی در رابطه با موضوعات روزمره و اتفاقات و تجربیات شخصی تان پرسیده می شود. کمتر پیش می آید سوالی از شما پرسیده شود که هیچ گونه نظری راجع به آن نداشته باشید یا هیچوقت آن را تجربه نکرده باشید. با این حال استراتژی های زیر به شما کمک می کند که نداشتن ایده در مصاحبه آیلتس شما را نگران نکند. البته منظور این نیست که می توانید همه سوالات را این گونه پاسخ دهید. موارد یک تا سه برای بخش های اول و سوم بیشتر کارآیی دارند. و مورد چهارم بیشتر برای بخش دوم اسپیکینگ آیلتس کاربرد خواهد داشت. در پایان نیز مثالی برای شما ذکر می کنیم تا بخوبی بتوانید از این تکینیک ها استفاده کنید.

 

1. صادق باشید

در بخش سوم مصاحبه آیلتس ممکن است از شما سوالی پرسیده شود که شما اطلاع چندانی راجع به موضوع نداشته باشید. با این حال شما باید پاسخ دهید. مصاحبه آیلتس به این منظور برگزار می شود تا قدرت شما در برقراری ارتباط را بسنجند نه دانش شما از علوم مختلف! پس همانطور که در یک مکالمه دوستانه صادقانه در پاسخ خواهید گفت که اطلاعی ندارید، در مصاحبه آیلتس نیز صادق باشید. 

2. ذکر دلیل برای عدم آشناییتان با موضوع

اینکه صادقانه در پاسخ به سوالی بگویید نمی دانم کافی نیست و اصلا خوب نیست. شما باید پاسخ خود را شرح دهید. چرا از این موضوع اطلاعی ندارید؟ آیا می خواهید در آینده اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید؟ چرا؟

3. گمانه زنی

پس از اینکه دلیل خود را ذکر کردید باید در مورد پاسخ سوال حدس بزنید. و این را مشخص کنید که این ها فقط حدسیات شما هستند.

4. داستان ببافید

این مورد بیشتر در بخش دوم می تواند به کمک تان بیاید. در بخش دوم معمولا از شما خواسته می شود در مورد یک تجربه شخصی در رابطه با موضوعی صحبت کنید. اگر خودتان شخصا تجربه ای ندارید می توانید تجربه دوستان و آشنایانتان را قرض بگیرید یا براساس آنچه دیده یا شنیده اید شروع به داستان بافی کنید.

در تمام طول مدت مصاحبه اعتماد بنفس خودتان را از دست ندهید. سعی کنید یک مکالمه طبیعی با آزمون گر داشته باشید.

 

یک مثال

Question: How do private schools benefit the students?

Sample Answer: Wow, to be honest I have no idea about private schooling. I was born and raised on the west coast of the States, in a small town. The only private school we had was a Catholic school, and that only went up to eighth grade. However, now that I have a son, I’m becoming curious myself about the possible academic and athletic positives that an upper-level institution may bring, and I intend to start researching some options in my area.

مطالب زیر نیز کمک کننده خواهند بود:

 

دانلود رایگان آخرین نسخه کتاب IELTS Speaking and Actual Tests1
موضوعات رایج آیلتس :5 موضوع از بخش دوم مصاحبه آیلتس بهمراه سوال (1)

Leave A Reply