یادگیری سریع زبان: چطور از فارسی به انگلیسی و بالعکس ترجمه نکنم؟

یادگیری سریع زبان

ترجمه ذهنی هنگام یادگیری یک زبان به شما اجازه ی پیشرفت نمی دهد

یکی از چالش برانگیزترین مراحل یادگیری یک زبان این است که بتوانید بدون ترجمه ی ذهنی و آگاهانه به آن زبان صحبت کنید یا درک کنید. این مرحله از آن جهت اهمیت دارد که شما تا زمانی که نتوانید جلوی این ترجمه ی ذهنی را بگیرید، نمی توانید در یادگیری زبان مقصد پیشرفت چشم گیری داشته باشید. چراکه ترجمه شما را بسیار کند می کند و باعث می شود به fluency دست نیابید. بنابراین، اگر می خواهید یادگیری سریع زبان را تجربه کنید، باید بتوانید به زبان مقصد فکر کنید و مطالب را بدون ترجمه بیان یا درک کنید.

در ادامه ی این مطلب، یک سری روش ها برای حذف ترجمه ی ذهنی به شما پیشنهاد می کنیم.

 

روش آموزشی ما در درخت جاویدان بر پایه ی لیسنینگ بنا شده و به شما کمک می کند سریع تر به سطح دلخواهتان دست یابید. برای اطلاع از دوره های ما از شنبه تا پنجشنبه تماس بگیرید.

 

برای یادگیری سریع زبان، ترجمه ی ذهنی را به روش های زیر حذف کنید

  1. تا آنجا که می توانید خود را در زبان مقصد غرق کنید. این کار با گوش کردن به پادکست ها، آهنگ ها، نگاه کردن فیلم، سریال، ویدئو، خواندن مطالب به زبان مقصد، امکان پذیر است.
  2. به طور آگاهانه فکر کردن به زبان مقصد را تمرین کنید. از افکار ساده شروع کنید. برای مثال، هنگام راه رفتن در خیابان سعی کنید کلمات مرتبط به اتفاقات و صحنه هایی که می بینید را بخاطر بیاورید. اگر می توانید، آنها را توصیف کنید و جمله سازی کنید.
  3. هنگام خواندن، بجای اینکه برگردید و مطلب را برای خود ترجمه کنید یا در ذهن تان این کار را انجام دهید، آنقدر یک جمله را بخوانید تا بدون ترجمه معنا و مفهوم آن را درک کنید. از مطالب ساده شروع کنید.
  4. بجای ترجمه ی کلمات جدید به زبان مادری خود، از مترادف ها، متضادها، و تعریف آن به زبان مقصد استفاده کنید یا از تصاویر برای درک معنا کمک بگیرید. هرچیزی به جز ترجمه به زبان مقصد!
  5. اگر امکان ارتباط با native speakers برای شما مهیاست، از آن استفاده کنید. از اینکه در بحث ها و مکالمات شرکت کنید نهراسید.
  6. از اشتباهات گرامری و واژگانی نترسید.

بنابراین، برای یادگیری سریع زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری باید بتوانید از همان سطوح پایین ترجمه را کنار بگذارید تا پیشرفت سریعی در fluency و درک مطلب خود مشاهده کنید.

شما چه روش های دیگری را پیشنهاد می کنید؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

یادگیری لغات با پادکست انگلیسی: جدیدترین قسمت 6minute English

دانلود رایگان مجله New Scientist، ماه سپتامبر 2023

Leave A Reply