یادگرفتن زبان انگلیسی با یوتیوب : بایدها و نبایدها

زبان انگلیسی با یوتیوب

یادگیری زبان از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها

امروزه شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و وبسایت های مختلفی برای یادگیری یک زبان، به ویژه زبان انگلیسی، می توانند منبع مناسب به شمار روند. در گذشته منبع اصلی کتاب های آموزشی زبان بود. از طریق این کتاب ها اگرچه مسیر مشخصی را دنبال می کنیم و نکات گرامری و لغات رایج می آموزیم، اما در چگونگی کاربرد آنها با مشکل مواجه می شویم، چراکه مثال های کافی در کتاب یافت نمی شود. همچنین، هر ساله تعداد زیادی اصطلاحات روزمره جدید به زبان محاوره اضافه می شود که ممکن است در دیکشنری هم یافت نشود. بنابراین، منابعی چون وبسایتها، فیلم و سریال ها، و شبکه های مجازی شما را با آنچه در زبان در زمان حال اتفاق می افتد آشنا می کنند. یکی از محبوب ترین اینها، یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب است. 

از آنجایی که YouTube محبوبیت زیادی در بین زبان آموزان پیدا کرده است، در این مطلب به سراغ بایدها و نبایدهای یادگیری از طریق YouTube می رویم.

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

همانطور که می دانید، روزانه هزاران ویدیو در وبسایت یوتیوب آپلود یا پخش زنده می شود. در هر موضوع یا زبانی که بخواهید می توانید ویدیوی دلخواه خود را پیدا کنید. به همین دلیل، زبان آموزان در هر سطحی، به ویژه انگلیسی آموزان، از یوتیوب به عنوان یک منبع آموزشی زبان استفاده می کنند. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهمترین عوامل موفقیت و ثبات قدم در یادگیری زبان، لذت بردن است. در یوتیوب می توانید درباره موضوعی که به آن علاقه دارید ویدیویی به زبان انگلیسی تماشا کنید و در عین لذت بردن زبان خود را تقویت کنید.
  • ویدیوها به روز هستند و از اصطلاحات و لغات تازه و روزمره استفاده می کنند. شما به راحتی می توانید چگونگی کاربرد زبان توسط native speakers را دریابید و از آنها تقلید کنید.
  • در هر زمان و در هرجایی می توانید به یوتیوب دسترسی داشته باشید و بر روی یادگیری خود تمرکز کنید.

در عین حال بایستی به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • سعی کنید بین native speakers و کسانی که انگلیسی را بعنوان یک زبان خارجی یا زبان دوم استفاده می کنند تفاوت قائل شوید. اگرچه هر دوی اینها مفیدند اما برای یادگیری تلفظ و intonation بهتر است به انگلیسی زبانان گوش بدهید.
  • در بین native speakers هر یک لهجه ی خاصی دارند. سعی کنید در صحبت کردن خود بهتر است یک لهجه را دنبال کنید، اما مهم است لیسنینگ خود را برای تمامی لهجه ها تقویت کنید.
  • به رسمی، غیررسمی یا توهین آمیز بودن کلمات و اصطلاحات توجه کنید. در بسیاری از ویدیوهای غیررسمی ممکن است عبارات توهین آمیز استفاده شود. شما باید بدانید هر واژه و اصطلاح مناسب چه موقعیتی است.

معرفی چند کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

اگرچه بهتر است هر ویدیو یا کانالی که از موضوع آن لذت می برید را دنبال کنید، اما کانال های مخصوص آموزش زبان انگلیسی نیز وجود دارند که برای مبتدی ها و داوطلبان آزمون های بین المللی، مانند آیلتس و تافل، مفیدند. در ادامه چند کانال آموزشی انگلیسی معرفی می کنیم.

Beginners: Easy English, BBC Learning English

Intermediate: VOA Learning English, Englishclass101.com

Advanced: Business English Pod, and any other English-speaking Channels

کانال های محبوب خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

یادگیری زبان با سریال : کدام سریال ها برای چه سطحی مفیدند؟

یادگیری زبان با پادکست : دانلود پادکست six minute English اخیر

 

 

Leave A Reply