تقویت تلفظ انگلیسی، معرفی راهکار و منابع

تقویت تلفظ انگلیسی

چگونگی تقویت تلفظ انگلیسی

یکی از چالش برانگیزترین بخش های یادگیری هر زبانی، یادگیری تلفظ صحیح است. در زبان انگلیسی نیز تقویت تلفظ انگلیسی همواره یکی از نگرانی های زبان آموزان بوده به طوریکه بسیاری بخاطر ترس از تلفظ اشتباه اعتماد بنفس صحبت کردن را از دست می دهند.

اما می توان با تکرار و تمرین از راه صحیح این مهارت را نیز به حد مطلوبی رساند. به خاطر داشته باشید که قرار نیست یک زبان اموز لزوما لهجه ی بریتیش یا امریکنی داشته باشد که از بومی ها قابل تشخیص نباشد. صحبت کردن انگلیسی با لهجه ی فارسی یا هر زبان دیگری هیچ ایرادی ندارد. مشکل زمانی پدیدار می شود که تلفظ کلمات بقدری تغییر کند که تشخیص آنها برای شنونده سخت باشد.

بنابراین تمرکز خود را بر روی تلفظ و intonation صحیح بگذارید.

راهکارهایی برای تقویت تلفظ انگلیسی

  • از تکنیک shadowing استفاده کنید. در این روش، شما قسمتی از یک پادکست یا فیلم را انتخاب می کنید، پس از شنیدن هر جمله توقف می کنید، و با صدای بلند آنچه شنیده اید را عینا تکرار میکنید. این تکرار باید همراه با تقلید intonation و احساسات گوینده نیز باشد. برای مثال اگر جمله با حالت عصبانیت بیان شده است به همان صورت تکرار کنید.
  • بطور مداوم خود را در معرض منابع شنیداری زبان انگلیسی از هر نوعی قرار دهید. حتی اگر نمی توانید تمرکز کافی داشته باشید، برای مثال حین رانندگی.
  • همیشه اگر در حین خواندن با لغت جدیدی روبرو می شوید، تلفظ صحیح آن را در دیکشنری به صورت صوتی گوش کنید و تکرار کنید. باید از همان ابتدا تلفظ صحیح را یاد بگیرید.
  • برخی از آواها در زبان مادری ما وجود ندارد. برای مثال، برای فارسی زبانان تلفظ صدای th در that و Earth دو آوای ناآشنا محسوب می شود. سعی کنید این آواها را شناسایی کنید، چگونگی تلفظ آنها را بیاموزید و تکرار کنید.
  • صدای خود را ضبط کنید و گوش کنید تا متوجه شوید باید بر روی چه قسمت هایی بیشتر تمرکز کنید.

معرفی چند اپلیکیشن و سایت برای تقویت تلفظ انگلیسی

این روزها منابع فراوان و بی انتهایی برای یادگیری هر زبانی به راحتی در دسترس است. برای بهبود تلفظ زبان انگلیسی خودتان نیز می توانید از منابع زیر کمک بگیرید.

  • برای یادگیری تلفظ کلمات جدید می توانید از گوگل یا سایت forvo.com استفاده کنید که تلفظ ها بصورت صوتی در اختیار کاربر قرار میگیرد.
  • سایت speechling.com به شما فیدبک می دهد تا بتوانید تلفظ تان را بهتر کنید.
  • سایت fluentu.com منبعی از کلیپ های مختلف را در اختیارتان می گذارد که همراه با زیرنویس و تمرینات تلفظ می توانید این مهارت زبانی را در خود تقویت کنید.
  • برای یادگیری phonetics می توانید از اپلیکیشن Sounds: The Pronunciation App استفاده کنید.
  • و اپلیکیشن ELSA که با کمک هوش مصنوعی به شما فیدبک می دهد و می توانید تلفظ خود را تقویت کنید.

اگر منبع دیگری میشناسید و به شما کمک کرده است در بخش نظرات با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

کدام لهجه های انگلیسی در تافل و آیلتس استفاده می شوند؟

مخفف های غیررسمی یا contractions در مکالمات روزمره انگلیسی

Leave A Reply