نکات ریدینگ آیلتس : دلایل عدم موفقیت در بخش ریدینگ آیلتس

نکات ریدینگ آیلتس

ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس شما می بایست به سی الی چهل سوال درک مطلب در یک ساعت پاسخ دهید. این سوالات از انواع مختلفی هستند. برخی از داوطلبان برخلاف تمرین سوالات پیش از آزمون، باز هم از نمره ی خود راضی نیستند و پیشرفتی در آن نمی بینند. در این مطلب از نکات ریدینگ آیلتس به سراغ دلایل عدم پیشرفت در عملکرد شما در بخش ریدینگ آیلتس می رویم.

 

دلایل عدم پیشرفت در بخش ریدینگ آیلتس

وقتی به بخش ریدینگ می رسیم، کلاس ریدینگ رفتن و انجام سوالات اخیر به تنهایی نمی توانند به پیشرفت شما کمک کنند. شما می بایست نکات دیگری را که پیش نیاز محسوب می شوند در نظر داشته باشید. تمامی موارد زیر به یک اندازه مهم هستند:

  1. برای پاسخ به هر نوع سؤال، شما باید استراتژی و تکنیک خاصی داشته باشید. (قبلا در مورد تکنیک های پاسخگویی به هر نوع سوال درک مطلب صحبت کردیم. در پایین مطلب لینک برخی از این مطالب را می توانید ببینید). توجه داشته باشید که شما باید هر استراتژی را به خوبی یاد بگیرید. شما باید بتوانید بدون نیاز به مرور دوباره ی نت هایتان، به صورت خودکار تکنیک مخصوص هر سؤال را پیاده کنید. 
  2. انجام سؤالات پیشین. داوطلبان فکر میکنند هرچه تعداد بیشتری از سؤالات پیشین را تمرین کنند، بهتر است. اما فقط انجام دادن کافی نیست. اولین هدف شما از تمرین سؤالات پیشین باید به کارگیری استراتژی های پاسخ به هر نوع سؤال و پیاده سازی آن به صورت خودکار باشد. یعنی بر تکنیک ها مسلط شوید. برای این هدف، نیازی نیست به زمان پاسخ دهی توجه کنید، تنها بر روی انجام صحیح استراتژی ها تمرکز کنید. در مرحله ی بعد، می توانید زمان بندی امتحان را بر روی تمرینات خود اعمال کنید تا ایراد کارتان را شناسایی کنید.
  3. ایرادات و اشتباهات خود را آنالیز کنید. شما باید به دنبال یک الگو و دلیل برای اشتباهات خود باشید. برای مثال، اشتباه در دیکته ی کلمات یکی از ایرادات اصلی شماست. یا در پاسخ به نوع خاصی از سوالات مشکل دارید.
  4. بر روی نقاط ضعف خود کار کنید. معمولا این مورد، چالشی ترین قسمت کار است، چراکه که ما حوصله ی سروکله زدن با نقاط ضعف مان را نداریم. پس از اینکه در مورد سوم الگو و دلیل اشتباهات خود را شناسایی کردید، باید بر روی بهبود شرایط کار کنید. دیکته ی خود را تقویت کنید، روی فراگیری استراتژی های پاسخ به آن نوع سؤال خاص بیشتر وقت بگذارید. در غیر این صورت تمرینات شما، کلاس ریدینگ و غیره هیچ کمکی به بالا رفتن نمره شما نخواهد کرد.

مطالب زیر نیز مفیدند:

بخش ریدینگ آیلتس (آکادمیک و جنرال) : منابع و موضوعات رایج

ریدینگ آیلتس : با انواع سوالات و نحوه صحیح پاسخ به آنها آشنا شوید (۴)

نکات بخش ریدینگ آیلتس : تکنیک fast and slow

 

Leave A Reply