تسک دوم اسپیکینگ آیلتس : یک تکنیک برای نت برداری در یک دقیقه

مقاله آیلتس در ژانویه و فبریه 2024

تسک دوم مصاحبه آیلتس

می دانید که بخش اسپیکینگ آیلتس شامل سه تسک می شود. در تسک دوم به شما یک کیوکارد داده میشود به همراه یک قلم و کاغذ برای نت برداری. یک دقیقه زمان دارید تا برای موضوع کیوکارد نت برداری کنید و ایده هایتان را سازماندهی کنید. سپس بین یک تا دو دقیقه می بایست صحبت کنید. در شرایط آزمون، بخاطر استرس ممکن است نتوانید به خوبی از آن یک دقیقه استفاده کنید. در این قسمت یک تکنیک برای نت برداری در تسک دوم اسپیکینگ آیلتس معرفی میکنیم.

 

تکنیکی برای زمان نت برداری در تسک دوم اسپیکینگ آیلتس

پیش از آزمون باید نت برداری را تمرین کنید و چند تکنیک یا استراتژی برای آن داشته باشید تا با توجه به موضوع کیوکارد، بهترین استراتژی را انتخاب کنید و بیشترین استفاده را از یک دقیقه بکنید. همچنین باید بدانید که آیا می خواهید انگلیسی نت برداری کنید یا فارسی یا ترکیبی. آیا ترجیح میدهید از علایم و نشانه ها استفاده کنید یا خیر و غیره. تکنیک زیر یکی از پایه‌ای ترین استراتژی ها برای استفاده‌ی بهینه از زمان است.

  1. اولین قدم این است که کیوکارد را کامل بخوانید. تنها به خواندن تیتر اصلی بسنده نکنید. پیش از نوشتن هرگونه نتی، کیوکارد را کامل بخوانید.
  2. برای موضوع اصلی یک ایده بنویسید. برای مثال اگر کیوکارد درباره‌ی غذایی است که از آن لذت می برید، نام یک غذا را بنویسید. برای مثال، سوشی. 
  3. در قدم سوم می بایست تکنیک PPF یا past, present, future را روی این غذا اعمال کنید. یعنی اینکه در مورد احساس خود نسبت به این غذا در گذشته صحبت کنید، بعد در مورد زمان حال و بعد در آینده. این تکنیک به شما این امکان را می دهد تا از ساختارهای گرامری متنوع استفاده کنید و تسلط خود را بیشتر نشان دهید. همچنین اینکه تضمین می کند برای یک تا دو دقیقه حرف برای گفتن داشته باشید.
  4. دوباره کیوکارد را بخوانید و این بار سعی کنید راجع به دیگر سوالاتی که از شما پرسیده شده است کوتاه نت برداری کنید. در پاسخ خود باید به تمامی این سوالات جواب دهید.
  5. نفس عمیق بکشید و کنترل افکارتان را به دست بگیرید.

 

مرور نمونه سوالات اخیر همیشه به شما کمک خواهد کرد.

مطالب زیر نیز مفیدند:

لغات ضروری آیلتس و تافل : واژگان مربوط به افراد و توصیف شخصیتها

اسپیکینگ آیلتس : چند نکته برای تلفظ بهتر در مصاحبه آیلتس

Leave A Reply