پادکست انگلیسی رایگان : قسمت تازه ای از six-minute English

پادکست انگلیسی رایگان

از ترجمه کردن پادکست ها بپرهیزید!

بسیاری از زبان آموزان، به خصوص کسانی که بصورت خودآموز قصد تقویت مهارت های زبانی خود را دارند، بر این باورند که تنها زمانی پیشرفت می کنند که معنای جزء به جزء یک متن یا پادکست را متوجه بشوند. از این رو دست به ترجمه می زنند. اگر هنگام خواندن یا شنیدن معنی بعضی از بخش ها را دریافت نمی کنید، طبیعی است. نیازی به ترجمه نیست. ترجمه کردن به زبان مادری تان، چه بصورت ذهنی و چه در قالب نوشتار، تنها باعث کند شدن فرآیند درک و تولید زبان می شوند. این خود باعث می شود از یه حدی بیشتر پیشرفت نکنید. چراکه تسلط بر یک زبان نیازمند این است که فرآیندهای درک و تولید با سرعت زیاد و بصورت اتوماتیک اتفاق بیوفتند. بنابراین، این بار که پادکست انگلیسی رایگان six-minute English را گوش می دهید، سعی کنید مطلب کلی را درک کنید. چندین بار گوش دهید، اما ترجمه نکنید.

 

پادکست انگلیسی رایگان 6-minute English درباره موزه ها و اهمیت آنها

بعضی افراد بسیار به موزه رفتن علاقمندند، اما برای بعضی دیگر موزه ها بسیار کسل آورند. در این پادکست درباره the point of museums بحث خواهد شد و شما با عبارات و کلمات خوبی آشنا می شوید. موضوعاتی که به تاریخ و فرهنگ بستگی دارند کاربردی هستند، به ویژه اگر اهل سفر هستید.

ابتدا به فایل صوتی چند بار گوش دهید و سعی کنید معنا و موضوع کلی را درک کنید.

 

حالا می توانید در صورت لزوم، و برای آشنایی بیشتر با عبارات جدید، بار دیگر گوش کنید و از فایل PDF زیر که حاوی متن کامل پادکست است، خط ببرید.

 What’s the point of museums

 

در نهایت سعی کنید یک خلاصه کوتاه از آنچه شنیدید برای خود بنویسید یا بازگو کنید. همچنین می توانید نظر خود را به انگلیسی در بخش نظرات این مطلب بنویسید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

 

 کتاب تسک دوم و سوم مصاحبه آیلتس؛ نمونه پاسخ و لغات

دانلود مجله Reader’s Digest شماره March 2023

دانلود تازه ترین قسمت پادکست آموزش زبان انگلیسی six minute English

 

Leave A Reply