پرهام – شهر کلگری، کانادا – رشته عمران

Canada تجربه مهاجرت به کانادا
1. اول از همه اینکه خیلی از بچه‌های که هدف مهاجرت دارند درگیر این موضوع می‌شن که با چه امکانات مالی می‌توانند به کشور مقصد بروند. متاسفانه بعضی از دانشجوهامون که برآورد هزینه‌های کامل نکرده بودند، مجبور شدن که از کشور مقصد برگردند. با معرفی اجمالی در مورد رشته تحصیلی، نام شهر و کشور مقصدتون چه توصیه‌ای در این زمینه به بچه‌های ایران دارید؟
شهر کلگری، کانادا. رشته عمران. برآورد هزینه سالیانه زندگی با تقریب خیلی خوبی در وبسایت دانشگاه ها موجود و قابل مشاهدست. مشکل اصلی دانشجویان در فاصله ی اتمام تحصیل و پیدا کردن کار به وجود می یاد که هیچ منبع درامد مشخصی وجود نداره، که برای آن حداقل سیوینگ معادل 6 ماه زندگی بدون درآمد رو باید درنظر گرفت.
2. به نظرتون موقعیت اجتماعی ایرانی‌ها در کشور مقصد چجوری هست؟ در کل رفتار مردم آن کشور با ایرانی‌ها چطور هست؟
تا حالا هیچ تجربه شخصی بدی در کانادا نداشتم و رفتار مردم بسیار صمیمی و دوستانه بوده (حتی اگه خوششون هم نیاد باز هم ظاهر رو حفظ می کنن کانادایی ها!) به نظرم موقعیت آدم ها رو نمی شه با ملیتشون براورد کرد، هرچند که به هرحال به دلیل اینکه بیشتر مهاجرین ایرانی رو افراد تحصیل کرده تشکیل میدن غالبا ایرانیها از موقعیت خوبی برخوردارن. اینجا به هیچ وجه آرمان شهر نیست، ولی ارزش کاری رو که انجام می دید رو می بینید کم و بیش.
3. اگر بتونید زمان رو به عقب برگردونید، آیا باز هم همین تصمیم را برای رفتن می‌گرفتید یا نه؟
بله حتما، فقط ممکنه دانشگاه مقصدم رو با دقت بیشتری انتخاب کنم
4. خیلی از بچه‌ها تافل امتحان می‌دن و می‌گن کاش آیتلتس امتحان می‌دادیم و یا بر عکس. شما با توجه به شرایط کشور مقصد چه امتحانی را به بچه‌ها پیشنهاد می‌کنید؟
خیلی تفاوتی نمی کنن، تنها مزیت آیلتس اینه که بعدا برای دریافت اقامت (کانادا) هم باید امتحان آیلتس داد ولی تافل قابل قبول نیست.
5. تو کشوری که در حال حاضر ساکن هستید، بچه‌های کدوم رشته شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل بهتر دارند و یا اینکه در کشور مقصد شانس اقامت دائم هست یا نه؟ چون بعضی از بچه‌ها رفتن و دکترا گرفتن و متاسفانه شانسی برای موندن در آن کشور پیدا نکردن. اگر بتونید توضیح کلی در این مورد هم بدید ممنون می‌شیم.
با اختلاف زیاد کامپیوتر بازار کار خیلی خوبی داره و مهندسی بازار کارش داره کم میشه، مخصوصا در شهرهای بزرگتر مثل ونکوور. عموما خوندن دکترا شانس شما رو برای پیدا کردن کار افزایش نمی ده بلکه کاهش میده و شما فقط برای تعداد محدودی کار واجد شرایط هستین (به غیر از کامپیوتر). در کانادا در صورت پیدا کردن کار شانس اقامت دائم وجود داره. دو سال هم فرصت برای پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی وجود داره

Leave A Reply