حمیدرضا، مهندسی عمران، استرالیا

استرالیا

حمیدرضا، از زبان آموزان سابق درخت جاویدان، تجربه‌ی اقامت در استرالیا

 

1. اول از همه اینکه خیلی از بچه‌هایی که هدف مهاجرت دارند درگیر این موضوع میشن که با چه امکانات مالی می‌توانند به کشور مقصد بروند. متاسفانه بعضی از دانشجوهامون که برآورد هزینه‌های کامل نکرده بودند، مجبور شدن که از کشور مقصد برگردند. با معرفی اجمالی در مورد رشته تحصیلی، نام شهر و کشور مقصدتون چه توصیه‌ای در این زمینه به بچه‌های ایران دارید؟

من حمیدرضا هستم، مهندسی عمران خوندم، و در ملبورن استرالیا ساکنم. با ویزای کاری اومدم استرالیا و خدا رو شکر تو همون ماه اول تونستم کار پیدا کنم. شهرهای مختلف هزینه های متفاوتی دارن اینجا، ولی میشه گفت اقامت در استرالیا برای یک فرد مجرد، حداقل ماهانه 1300دلار استرالیا خرج داره. توصیه میشه با این دید بیاین که تو 6 ماه اول کار پیدا نمی‌کنین و برنامه ریزی رو بر اون مبنا بگذارین.

 

2. این روزها، تو اینترنت اطلاعات موثقی در مورد مهاجرت نمی‌تونیم پیدا کنیم. بعضی از بچه‌ها با این دید تصمیم به رفتن می‌گیرند که کشور مقصدشون آرمان شهر هست و هیچ تصویری از مشکلات پیش رو ندارن. اگر بخواهید از خوبی‌ها و بدی‌های کشور مقصدتون به ما بگید و بچه‌های ایران رو راهنمایی کنید، چه مواردی را می‌توانید بهشون گوشزد کنید؟ در ضمن، به نظرتون موقعیت اجتماعی ایرانی‌ها در کشور مقصد چجوری هست؟ در کل رفتار مردم آن کشور با ایرانی‌ها چطور هست؟

یه سری از ایرانیای مقیم استرالیا از راه قاچاق اومدن، بنابراین مثل کانادا و امریکا آدم حسابی به نسبت کمتر پیدا میشه، که این در ابتدا باعث حس تنهایی میشه. لهجه استرالیایی خیلی فهمیدنش سخته، واسه همین تو جامعه حل شدن مشکله. حمل و نقل عمومی در مقایسه با تهران ضعیف تر و خیلی گرون تره. با این وجود، نکته مثبت اینه که مالتی کالچراله (مردم با فرهنگ های مختلفی در اون کشور زندگی می‌کنن) و تبعیض کمتر دیده میشه.

 

3. اگر بتونید زمان رو به عقب برگردونید، آیا باز هم همین تصمیم را برای رفتن می‌گرفتید یا نه؟

بله

 

4. خیلی از بچه‌ها تافل امتحان می‌دن و می‌گن کاش آیلتس امتحان می‌دادیم و یا بر عکس. شما با توجه به شرایط کشور مقصد چه امتحانی را به بچه‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

واسه استرالیا آزمون PTE، که البته فقط تو خود استرالیا برگزار میشه، و البته آیلتس هم خوبه.

 

5. تو کشوری که در حال حاضر ساکن هستید، بچه‌های کدوم رشته شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل بهتر دارند.
در ضمن آیا در کشور مقصد شانس اقامت دائم هست یا نه؟
چون بعضی از بچه‌ها رفتن و دکترا گرفتن و متاسفانه شانسی برای موندن در آن کشور پیدا نکردن.
اگر بتونید توضیح کلی در این مورد هم بدید ممنون می‌شیم.

رشته های IT و برنامه نویسی.

شرایط برای گرفتن اقامت در استرالیا وجود داره، ولی از کانادا سخت‌تره و در حال اعمال سختگیری‌های بیشتری هم هستن.

سیستم اقامت دادن امتیازیه و هرکس امتیاز مورد نظر رو بتونه بگیره اقامت بهش اعطا میشه.
این امتیازات شامل سن، زبان، مدرک دانشگاهی و سابقه کار میشه.

 


مطالب مرتبط:

نیلوفر – ویزای کار استرالیا

محمد – دکترای رشته Biomedical Science – شهر Brisbane، استرالیا

Leave A Reply