رایتینگ آیلتس و تافل : سایتی برای شناسایی واژگان پیشرفته و مبتدی

موضوع اقتصاد در آیلتس

رایتینگ آیلتس و تافل

حتما می دانید که هنگام تصحیح رایتینگ آیلتس و تافل ، یکی از معیارهای مصحح برای تعیین نمره شما lexical resource است. اگر شما توانایی کاربرد واژگان متنوع و پیشرفته را در جایگاه و بافت صحیح داشته باشید نمره خوبی از این معیار خواهید گرفت. اما اغلب نمی دانیم کدام واژه لغت پیش رفته محسوب می شود و کدام واژه مبتدی در نظر گرفته می شود. برای این منظور به شما وبسایتی را معرفی می کنیم که می توانید متن خود را در آن کپی کنید و وبسایت واژه های به کار رفته در متن را برایتان از مبتدی تا پیشرفته دسته بندی می کند.

 

تشخیص واژگان پیشرفته از مبتدی

برای این منظور به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.englishprofile.org/wordlists/text-inspector

در باکس تعبیه شده متن رایتینگ آیلتس یا تافل خود را کپی کنید. سپس تحلیل واژگان به کار رفته به صورت زیر برایتان ظاهر می شود.

 

رایتینگ آیلتس و تافل
رایتینگ آیلتس و تافل

در متن شما که در زیر نمودار بالا نمایش داده می شود هر کلمه به یک رنگ در آمده است. برای مثال واژگان مبتدی به رنگ نارنجی در می آیند. سپس در نمودار آمار را می توانید ببینید. این وبسایت واژگان را براساس سطوح یادگیری زبان از A1 که سطح مبتدی است تا C2 که پیشرفته ترین سطح است، درجه بندی می کند. سطوح به ترتیب زیر خواهند بود:

A1-A2–B1-B2–C1-C2

اما هنگام استفاده از این سایت باید چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • حتی اگر مقالاتی از وبسایت هایی چون کمبریج یا واشنگتن پست در آن کپی کنید، خواهید دید که تعداد کلمات سطوح پایین بسیار زیاد است. این نشان می دهد که متن شما در درجه اول باید قابل فهم باشد.
  • توجه داشته باشید که این سایت تنها واژگان را بررسی می کند و توانایی تشخیص کاربرد صحیح یا گرامری را از نامناسب و غلط ندارد. 
  • چیزی که در رایتینگ تان باید بیشتر به آن توجه کنید این است که سعی کنید متن قابل فهم و روانی بنویسید و تنها در جای ممکن از چند کلمه پیشرفته استفاده کنید. مقالاتی که نمرات بالا در آیلتس و تافل می گیرند به این گونه اند.
  • با این سایت می توانید تشخیص دهید چه واژگانی برای شما نمره بهتری به ارمغان می آورند.

 

مطالب زیر نیز کمک کننده خواهند بود:

واژگان انگلیسی : یادگیری phrasal verb ها ، افعال come و get

نمونه سوالات اسپیکینگ تافل همراه با پاسخ

Leave A Reply