تمرکز در لیسنینگ آیلتس : چطور تمرکز خود را حین شنیدن حفظ کنیم؟

تمرکز در لیسنینگ آیلتس

لیسنینگ آیلتس

همانطور که می دانید، در اکثر آزمون های زبان یک بخش کامل به لیسنینگ اختصاص یافته است. در برخی فایل صوتی برای شما دو بار پخش می شود اما در برخی دیگر شما تنها یک بار شانس درک شنیداری و پاسخ به سوالات آن را دارید. در بخش لیسنینگ آیلتس نیز شما تنها یک بار شانس شنیدن دارید. با این حال، بسیاری از داوطلبین عدم تمرکز حین شنیدن را عامل اصلی از دست دادن نمره در این بخش می دانند. در ادامه می خواهیم راجع به حفظ تمرکز در لیسنینگ آیلتس صحبت کنیم.

 

افزایش تمرکز در لیسنینگ آیلتس

چرا بیشتر افراد هنگام انجام تسک های لیسنینگ تمرکز خود را از دست می دهند؟

  • ضعف در واژگان: اگر تعداد واژگانی که نمی دانید خیلی زیاد باشد، حفظ تمرکز تقریبا غیرممکن است. بنابراین، یکی از راههای پیشگیری از عدم تمرکز، بهبود دایره ی واژگانی تان است.
  • ضعف در تلفظ کلمات: در بسیاری از موارد، اگر بجای فایل صوتی، فایل نوشتاری آن را به زبان آموز بدهیم، می توانند نمره ی خوبی از بخش لیسنینگ کسب کنند. این نشان میدهد که ضعف واژگانی ندارند. اما حین شنیدن، نمی توانند واژگان مورد استفاده را تشخیص دهند. این باعث از بین رفتن تمرکز می شود. برای پیشگیری می بایست با قوانین تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید و تا می توانید به صحبت های سخن گویان بومی یا native speakers گوش دهید.
  • در برخی دیگر از موارد، زبان آموز به طور کلی با تمرکز بر روی مساله ای مشکل دارند. اگر این مشکل را دارید بهتر است پیش از آزمون قدرت تمرکز خود را افزایش دهید و یادتان باشد که اگر حین شنیدن رویاپردازی کنید، شانس دوباره ای به شما داده نخواهد شد.

مطالب زیر نیز مفید است:

6 Business English idioms you need to know

واژگان کاربردی: Topic: Work

Leave A Reply