10 تا از باورهای غلط درباره آزمون آیلتس که باید بدانید!

آمادگی آزمون آیلتس

باورهای غلط درباره آیلتس

اگر یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید، خواهید دید که مطالب بسیار زیاد و متناقضی درباره آزمون آیلتس وجود دارد. ده تا از رایج ترین این باورهای غلط درباره آیلتس را در زیر بخوانید و هنگام جستجو در اینترنت در دام آنها نیوفتید!

 

باور غلط اول

با این سه تکنیک یا لغت یا نکته نمره خود را از 5 به 8 برسانید!

مسلما شما می توانید سطح خود را از 5 به 8 برسانید اما این کار مستلزم زمان و تمرین در تمامی مهارت ها و معیارهاست.

 

باور غلط دوم

هرچه رایتینگ تان پیچیده تر باشد، نمره بالاتری دریافت می کنید!

منظور از کلمه complex یا پیچیده این نیست که رایتینگ شما فهمیدنش مشکل باشد و گیج کننده باشد. منظور این است که شما باید از ساختارهای گرامری پیچیده و پیشرفته در رایتینگ خود استفاده کنید.

 

باور غلط سوم

از کلمه I در رایتینگ تان استفاده نکنید!

در تسک های آیلتس شما معمولا باید با یک موضوع موافق یا مخالف بودن خود را به بحث بگذارید و یا نظر خود را راجع به موضوعی بیان کنید. شما باید به این تسک ها پاسخ روشن و صریح دهید پس به کاربردن کلمه I در پاسخ به این تسک ها مجاز است.

 

باور غلط چهارم

نظر خود را ننویسید!

همانطور که در بالا گفتیم برخی تسک ها از شما نظر شخصی تان را می خواهند پس باید خیلی واضح آن را بیان کنید. در غیر اینصورت، از معیار Task Response نمره خوبی نخواهید گرفت.

 

باور غلط پنجم

می توانید به سوالات ریدینگ بدون خواندن متن پاسخ دهید!

سوالات طوری طراحی شده اند که شما مجبورید متن ریدینگ را بخوانید. شما باید از مهارت های scanning و skimming استفاده کنید ( برای اطلاعات بیشتر به اینجا بروید.).

 

باور غلط ششم

هرچه بیشتر از linking words استفاده کنید، بهتر است!

استفاده از linking wordها برای ایجاد پیوستگی متن واجب است. اما به همان میزان استفاده بیش از حد از آنها متن شما را از هم گسیخته و در بعضی موارد بی معنا می کند. در توصیف بند اسکورهای آیلتس نیز آمده است که نه بیش از اندازه و نه کم از آنها استفاده شود.

 

باور غلط هفتم

از مخفف ها در رایتینگ استفاده نکنید!

برای این مورد باید توجه داشته باشید که کدام تسک را می خواهید پاسخ دهید. مسلما برای تسک های آکادمیک و مقالات و همچنین نامه رسمی نباید از مخفف ها استفاده کنید. اما برای آیلتس جنرال در تسک اول گاهی از شما خواسته می شود که یک نامه دوستانه بنویسید پس باید در این گونه موارد از مخفف ها برای نشان دادن لحن دوستانه و غیررسمی کلام بهره بگیرید. 

 

باور غلط هشتم

هرچه سریعتر صحبت کنید، امتیاز بیشتری از معیار fluency خواهید گرفت!

موقع صحبت کردن در بخش اسپیکینگ سرعت گفتار شما باید نرمال باشد، نه خیلی تند و نه خیلی آهسته. طبیعی صحبت کنید.

 

باور غلط نهم

هیچ واژه ای را تکرار نکنید!

هنگام نوشتن یا صحبت از موضوعی خاص، برای مثال در مورد ورزش، مجبورید از این کلمه و کلمات مرتبط با آن بیشتر از یک بار استفاده کنید. سعی کنید بیش از اندازه از یک کلمه استفاده نکنید. برای مثال از به کار بردن یک کلمه برای دو یا سه بار در یک جمله بهتر است پرهیز کنید. گاهی برای کلمه ای که در سوال است مترادف وجود دارد. خوب است از مترادف آن استفاده کنید تا رنج واژگانی خود را نمایش دهید. اما این برای تمامی کلمات صادق نیست.

 

باور غلط دهم

برای گرفتن نمره خوب از آیلتس فقط باید چند تا حقه بلد باشید!

درست است که آیلتس آزمونی سخت است اما برای پشت سر گذاشتن آن شما نیاز به جادو و حقه ندارید. تنها باید مهارت های خود را تقویت کنید و تمرین کنید.

 

 

Leave A Reply