یادگیری زبان انگلیسی با کتاب صوتی انگلیسی

کتاب صوتی انگلیسی

تقویت مهارت های انگلیسی با کتاب صوتی

یکی از جذاب ترین روش های تقویت مهارت های زبانی، استفاده از کتاب صوتی انگلیسی است. با این روش مهارت های زیر را به طور همزمان تقویت می کنید:

  • لیسنینگ
  • ریدینگ
  • دایره لغات
  • گرامر

جز اینها، به طور غیرمستقیم رایتینگ (از طریق ریدینگ) و اسپیکینگ (از طریق لیسنینگ) تقویت می شوند.

چه سطوحی می توانند از کتاب صوتی انگلیسی برای یادگیری زبان استفاده کنند؟

برای سطوح اینترمدیت به بالا، انتخاب کتاب تقریبا آسان تر است. در این سطح می توانید از رمان های نوجوانان، مانند Harry Potter یا Alice in Wonderland، شروع کنید.

اما برای سطوح پایین تر باید از کتاب های کودکان استفاده کنید، برای مثال Charlotte’s Web یا Charly and the Chocolate Factory. 

همچنین، برای کسانی که نمی توانند تنها با شنیدن سیر داستان را پیگیری کنند، با استفاده از نسخه ی PDF یا فیزیکی کتاب می توانند در حین شنیدن از روی متن خط ببرند. 

آیا استفاده از کتاب های سطح بندی شده مناسب است؟

بله. استفاده از کتاب های سطح بندی شده، مانند سری کتاب های Stage، نیز مناسب است. مخصوصا برای سطوح پایین تر که نسخه های اصلی برایشان مشکل است. اما به یاد داشته باشید که نباید تنها به کتاب های Simplified شده و سطح بندی شده بسنده کرد. شما باید بتوانید بعد از اینکه به سطح مطلوبی رسیدید، متن های اصلی را دنبال کنید.

چه نوع کتاب هایی و چه موضوعاتی مناسب هستند؟

هر کتاب یا موضوعی که شما را جذب می کند و مناسب سطح تان است مناسب است. اما سعی کنید درباره ی موضوعات مختلف مطالعه داشته باشید تا دایره لغاتتان را گسترش دهید.

چطور تصمیم بگیرم که متن کتاب برای سطح من مناسب است یا خیر؟

اگر زمان کافی ندارید (مثلا در کتاب فروشی) و می خواهید سریع به این نتیجه برسید که سطح کتابی مناسب شماست یا خیر، یک صفحه از کتاب را بطور اتفاقی باز کنید و بخوانید. اگر در هر پاراگراف بیشتر از 5 الی 6 لغت جدید پیدا شد که نمی توانستید معنی آنها را حدس بزنید، بهتر است به سراغ کتابی ساده تر بروید.

اما اگر زمان کافی دارید، می توانید فصل اول کتاب را بخوانید یا گوش دهید تا ببینید تا چه اندازه محتوا را متوجه می شوید.

آیا باید معنای لغت به لغت متن را متوجه شوم؟

خیر. در حین خواندن، با هر سطحی که باشید، لغات جدید برای شما وجود خواهد داشت. اما نباید تک تک لغات را در دیکشنری چک کنید. ابتدا سعی کنید معنای لغات را حدس بزنید. اگر نتوانستید و آن لغت کلیدی نبود و مدام تکرار نمی شد، نادیده بگیرید.

 

حالا در بخش نظرات کتاب هایی که به انگلیسی خواندید و به شما کمک کرده اند را به دوستانتان معرفی کنید.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

پادکست آموزش زبان انگلیسی ، قسمت اخیر six minute English

دانلود مجله نیوساینتیست، اکتبر 2023 New Scientist

Leave A Reply