آزمون مهارت‌های زندگی

آزمون مهارت‌های زندگی

آزمون مهارت‌های زندگی آزمونی است که توانایی فرد را در بکار گیری زبان انگلیسی ارزیابی میکند. متقاضیان این آزمون اغلب کسانی هستند قصد دارند به انگلستان مهاجرت کنند. این آزمون دارای تنها دو مهارت گفتاری و شنیداری است که در دو سطح A1 و B1 برگزار می‌شود.

 

کاربر سطح A1 (کاربران زبان پایه)

کاربران زبان در سطح پایه A1 می‌توانند اصطلاحات روزمره و آشنا و همینطورجملات کاملاً ساده جهت رفع نیاز را بفهمند و استفاده کنند. آنها می‌توانند خود و دیگران را معرفی کنند و از دیگران سؤالاتی در مورد خودشان بپرسند مثلاً اینکه کجا زندگی می کنند، چه کسانی را می شناسند یا چه چیزهایی را دارا هستند، و می‌توانند به سؤالاتی از این نوع پاسخ دهند. آنها می‌توانند در صورتي كه شریک صحبت آنها آرام و واضح صحبت کند و آماده کمک به هم صحبت خود باشد، مطالبت محاوره شده را درك كنند.

 

کاربر سطح B1 (کاربران زبان مستقل)

کاربران زبان مستقل در سطح B1 می‌توانند نکات اصلی که در زبان استاندارد استفاده می شوند، را بفهمند. این نکات شامل موضوعهای آشنا در مورد کار، مدرسه، وقت آزاد و غیره می باشند. آنها می‌‌توانند به اغلب موقعیتهایی که در زمینه زبان با آنها برخورد می کنند، تسلط پیدا کنند. این دسته از کاربران زبان می‌توانند راحت و به هم پیوسته در موضوع‌های آشنا و در زمینه علاقه‌های شخصی خود اظهار نظر کنند. آنها می‌توانند در مورد تجارب و رویدادها گزارش بدهند، آرزوها، امیدها و اهداف خود را توصیف کنند و درباره برنامه ها و نظرها دلایل و توضیحات کوتاهی ارایه بدهند.

 

بخش‌های آزمون مهارت‌های زندگی

آنچه که متقاضی در آزمون مهارت‌های زندگی تجربه می کند به شرح زیر است:
  • سوال و جواب پیرامون مباحث مانوس
  • پاسخ به سوالات مطرح شده از بخش‌های شنیداری آزمون
  • گفتگو با شریک صحبت خود درباره موضوع مطرح شده در بخش شنیداری آزمون

    aa

مدت زمان آزمون

آزمون مهارت‌های زندگی در سطح A1 در حدود 18 دقیقه و در سطح B1 در حدود 22 دقیقه به طول می‌انجامد.

 

استانداردهای ارزیابی

توانایی‌های زبانی هر متقاضی در چهار حوزه اصلی ارزیابی می‌شود که عبارتند از:
  • کسب اطلاع
  • انتقال اطلاع
  • تعامل
  • مباحثه
طی بخش‌های شنیداری آزمون متقاضیان می‌توانند اطلاعت مورد نیاز خود را یادداشت کرده و هنگام پاسخ گویی مورد استفاده قرار دهند. به یاد داشته باشید که ممتحن یادداشت های متقاضی را ارزیابی نخواهد کرد بلکه مهارت وی در انتقال اطلاعات هنگام صحبت بررسی می شود.

علت همراهی متقاضی دوم

آزمون مهارت‌های زندگی با حضور دو متقاضی برگزار می‌شود که در طی آزمون با یکدیگرتعامل برقرار می‌کنند. همانطور که قبلا اشاره شده این آزمون جهت ارزیابی مهارت‌های فرد در استفاده از زبان انگلیسی جهت پیش برد فعالیت‌های روزانه طراحی شده است بنا براین یکی از موثرترین راه‌های سنجش این توانایی هنگام تعامل با دیگر متقاضی هم سطح است. در چنین موقعیتی فرد می‌تواند مهارت‌های ارتباطی خود را به وضوح نمایش دهد.

Leave A Reply