مصاحبه آیلتس : چند راهکار برای پاسخگویی به سؤالات سخت

راهکار برای پاسخگویی به سؤالات سخت

مصاحبه آیلتس

می دانید که در مصاحبه آیلتس، شما باید سه تسک را پشت سر بگذارید. تسک اول سؤال و جواب نسبتا کوتاه است که موضوعات روزمره مورد پرسش قرار می گیرند. تسک دوم یک کیوکارد است که می بایست بین یک تا دو دقیقه درمورد موضوع آن صحبت کنید. و در تسک سوم سؤالات مرتبط با موضوع کیوکارد به بحث گذاشته می شود. برای تمامی این ها، اگر اطلاعات کافی از موضوع مورد نظر نداشته باشید یا ایده‌ای نداشته باشید، پاسخگویی با مشکل مواجه خواهد شد. در ادامه چند راهکار برای پاسخگویی به سؤالات سخت به شما معرفی میکنیم.

 

راهکار برای پاسخگویی به سؤالات سخت

در مواجهه با سؤالات سخت، معمولا سه مشکل کلی وجود دارد:

  1. متوجه سؤال نمی شوید.
  2. برای پاسخ دادن و ایده‌یابی نیاز به زمان بیشتر دارید.
  3. پاسخی به ذهنتان نمی رسد.

اگر سؤالی را متوجه نشدید، اعتماد بنفس خود را از دست ندهید. میتوانید از مصاحبه گر درخواست کنید تا دوباره سؤال را تکرار کند. در تسک اول، مصاحبه گر نمی تواند سؤال را برای شما rephrase کند، اما می تواند دوباره برای شما تکرار کند. در تسک دوم، از آنجایی که کیوکارد در دستتان است و معمولا کلمات پیچیده در آن وجود ندارد، مشکلی از این بابت ندارید. در تسک سوم، مصاحبه گر اجازه دارد تا در صورت لزوم، سؤال را برای شما rephrase کند. پس می تواند از او بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد. سعی کنید این درخواست برای تکرار یا ریفریز کردن را بیشتر از یک بار تکرار نکنید.

اگر نیاز به زمان بیشتری دارید تا فکر کنید و ایده یابی کنید، سکوت نکنید، می توانید برای خرید زمان از عباراتی مثل let’s see، well، یا تکرار و ریفریز کردن خود سؤال. در این حین به طبیعی بودن گفتار و لحن و آهنگ کلام تون دقت کنید.

اگر پاسخی به ذهنتان نمی رسد، این معمولا در تسک سوم اتفاق می افتد. چراکه در تسک اول سؤالات درباره ی زندگی روزمره و نظرات شخصی شما است. می توانید دروغ بگویید. برای مثال اگر اسم فیلم مورد علاقه تان یادتان نمی آید، یک فیلم دیگر را نام ببرید. در تسک دوم نیز اگر تجربه ی واقعی نداشتید، یک دقیقه زمان دارید تا یک داستان سرهم کنید. در تسک سوم، اگر واقعا نظری ندارید و پاسخ سوال را نمی دانید، بهترین پاسخی را که می توانید بدهید، ارائه کنید اما صادق باشید. برای مثال می توانید بگویید تا به حال به این موضوع فکر نکردم، یا در این مورد اطلاع زیادی ندارم اما می توانم این طور حدس بزنم که….

ما در اینجا جملات را نیاوردیم تا به فکر حفظ کردن آنها نیوفتید!

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

اصطلاحات ساده برای مصاحبه آیلتس : نمره ی بهتر از بخش اسپیکینگ آیلتس

سؤالات اخیر رایتینگ آیلتس : تسک دوم آکادمیک، ماه جوون June، 2022

Leave A Reply