رایتینگ آیلتس آکادمیک، تسک دوم (27) : جزئیات در ساپورت ایده ها

جزئیات در ساپورت ایده ها

Tip 14: Include specific support

در قسمت قبلی راجع به اهمیت پاراگراف بندی صحیح در رایتینگ آیلتس صحبت کردیم. حال وارد محتوای پارگراف و بیان جزئیات در ساپورت ایده ها می شویم. در بسیاری موارد شاهد هستیم که پاراگراف های نوشته شده تنها یک ایده را در ابتدای کار مطرح می کنند، و پس از آن جملات خالی از محتوا و حفظ شده ای می بینیم که تنها توضیح واضحات می دهند و ایده را توجیه نمی کنند. در توصیف بند اسکورهای آیلتس می توانید اهمیت توسعه و توجیه ایده ها را ببینید:

Band 5: presents some main ideas but these are limited and not sufficiently developed; there may be irrelevant detail.

Band 6: presents relevant main ideas but some may be inadequately developed/unclear.

Band 7: presents, extends and supports main ideas, but there may be tendency to overgeneralize and/or supporting ideas may lack focus.

همانطور که مشخص است، برای گرفتن حداقل امتیاز 7 می بایست تنها به بیان ایده در پاراگراف بسنده نکنید. در ادامه روش های توسعه و توجیه ایده ها را مرور می کنیم.

 

رایتینگ آیلتس: جزئیات در ساپورت ایده ها

یکی از ساده ترین و مؤثرترین روش ها برای استدلال و توجیه ایده و ساپورت آن، ارتباط دادن آن به موضوعات پراهمیت زیر است. البته این ارتباط باید بصورت طبیعی شکل بگیرد:

  • پول و اقتصاد
  • سلامت و بهداشت
  • محیط زیست
  • امنیت و جرم
  • سبک زندگی

برای استدلال می توانید به سه مورد زیر فکر کنید تا بتوانید توجیه خوبی برای ایده تان بنویسید:

  1. چرا topic sentence شما صحیح است؟
  2. عواقب و نتایج topic sentence شما چیست؟
  3. مثال های کلی و عمومی و جزئی و شخصی در مورد topic sentence شما کدام است؟

برای پاسخ به رویکرد دوم، می توانید از ساختار شرطی استفاده کنید و عواقب/نتایج ایده را در ارتباط با یکی از موضوعات بالا بنویسید. برای مثال بیان کنید که اگر ایده شما صحیح باشد، چه عواقب/نتایج اقتصادی برای فرد یا جامعه خواهد داشت. در واقع می تواند ابعاد اقتصادی یا محیط زیستی و … را برای پاسخ به سه سوال بالا در نظر بگیرید. این بخش را بهتر است هنگام طرح ریزی مقاله پیش از شروع نوشتن یادداشت کنید تا هنگام نوشتن وقت تان برای پیدا کردن توجیه مناسب هدر نرود.

 

در قسمت بعدی راجع به چگونگی پاسخ به سوال تسک بیشتر صحبت می کنیم.

Leave A Reply