نکاتی درمورد IELTS Writing : Task one (قسمت سوم)

نظر شخصی در تسک دوم رایتینگ آیلتس

Tip 3: Study the item/read the axes

نکات قبلی درباره مقدار نوشته و اینکه کدوم تسک رو اول انجام بدیم بود. نکته سوم در رابطه با خواندن دقیق آیتم ها به ویژه محورهای گراف ها، چارت ها و جداول است. ممکن است ساده بنظر برسد اما یکی از رایج ترین اشتباهاتی که داوطلبین مرتکب میشوند، نوشتن نادرست بخش مقدمه برای گراف ها، چارت ها و جداول است، چراکه محورها رو به خوبی توصیف نمیکنند. در واقع با خوندن دقیق محورها متوجه میشیم که موضوع از چه قراره و این برای نوشتن یه مقاله خوب مهمترین چیزه. برای نمونه شکل زیر رو در نظر بگیرید و سعی کنید اشتباهی که در مقدمه نویسنده مرتکب شده رو پیدا کنید.

Introduction: Here is a summary of how the people of Murabit varied in the period 1985-2000.

همانطور که احتمالا شما هم درست متوجه شدید مشکل این مقدمه اینه که نویسنده محورها رو به دقت نخونده. چیزی که این گراف به ما نشون می ده تغییر در جمعیت مردم مورابیت است نه تغییر در مردم. این دست از اشتباهات بسیار ساده اما رایجه.

پس هنگام نوشتن درباره شکل ها به محورها توجه ویژه ای داشته باشید. گاهی جملاتی مانند “the tourists had sharp fluctuations” به چشم مصحح میخوره که بعضیاش خنده داره. باید دقیق مشخص کنید که این تعداد توریست ها بوده نه خود اونها.

در بخش بعدی در رابطه با سبک رسمی صحبت خواهیم کرد.

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 3: IELTS writing task one [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books.

Leave A Reply