مهارت رایتینگ: چطور یک پاراگراف انگلیسی مناسب بنویسیم؟

چطور یک پاراگراف انگلیسی مناسب بنویسیم

توسعه ی یک پاراگراف یا paragraph development یکی از بنیادین ترین مهارت های رایتینگ در زبان انگلیسی است. اگر میخواهید مهارت رایتینگ خود را بهبود بخشید، باید از paragraph development شروع کنید. به همین منظور، در این مطلب به سراغ موضوع چطور یک پاراگراف انگلیسی مناسب بنویسیم می رویم و با ارائه ی راهکارهایی این کار را برایتان آسان می کنیم.

چطور یک پاراگراف انگلیسی مناسب بنویسیم؟ چند تکنیک برای Paragraph Development

برای توسعه ی یک پاراگراف، اول از همه به یک ایده ی اصلی نیاز دارید. می خواهید در این بند راجع به چه چیزی صحبت کنید؟ برای مثال، شما موضوع Electric Cars را انتخاب کرده اید. اما این خیلی کلی است. باید آن را جزئی تر کنید. برای مثال: the benefits of electric cars

به یاد داشته باشید که هر پاراگراف تنها یک ایده ی اصلی دارد. حالا برای نگارش این بند می‌توانید از استراتژی‌های زیر استفاده کنید:

  • جمله اصلی یا topic sentence: با یک جمله اصلی که موضوع و نظر شما را بازگو می‌کند شروع کنید. این جمله نباید خیلی کلی باشد که فراتر از موضوع اصلی شما برود و نباید خیلی جزئی باشد که موضوع شما را در بر نگیرد. برای مثال، جمله ی زیر به عنوان topic sentence شما می تواند مناسب باشد:

Electric cars are becoming increasingly popular due to their environmental benefits and cost savings.

  • جملات حمایتی یا supporting sentences: با جملات حمایتی که توضیحات بیشتری ارائه می‌دهند و به ابعاد مختلف موضوع می‌پردازند، پاراگراف خود را ادامه دهید.
  • مثال‌ها: استفاده از مثال‌ها به شما کمک می‌کند تا موضوع را به شکل ملموس‌تری تشریح کنید و آن را برای خواننده خود معلوم‌تر و قابل فهم‌تر کنید.
  • دلیل‌ها: با بیان دلایل عقاید و نظرات شما می توانید خواننده را به قبول ایده ی خود ترغیب کنید یا آنها را توجیه کنید.
  • نقل قول‌ها: اشاره به نقل قول‌های مرتبط از منابع معتبر به ادعا‌ها و دیدگاه‌های شما اعتبار می بخشد.
  • کلمات اتصال: برای اتصال ایده‌ها می‌توانید از کلماتی مانند in addition, however, therefore و غیره استفاده کنید. کاربرد linking words باعث ایجاد پیوستگی در متن یا coherence میشود.

مثال

حالا پاراگراف زیر را بخوانید و سعی کنید استراتژی های به کار رفته را تشخیص دهید.

Electric cars are becoming increasingly popular due to their environmental benefits and cost savings. According to a study by the Union of Concerned Scientists, electric vehicles produce lower greenhouse gas emissions compared to traditional gasoline-powered cars. This not only helps reduce air pollution and combat climate change but also promotes sustainability. Furthermore, electric cars have lower operating costs in the long run, as they require less maintenance and fuel expenses. For example, the Tesla Model 3 has been shown to have a lower total cost of ownership over five years compared to similar gasoline-powered vehicles. In conclusion, the combination of environmental advantages and cost savings make electric cars a smart choice for both consumers and the planet.

اگر شما استراتژی دیگری میشناسید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، اگر میخواهید بیشتر راجع به خلاصه نویسی یاد بگیرید، مقاله ی چطور یک summary بنویسیم؟ را مطالعه کنید.

 

Leave A Reply