تجربه آزمون تافل محمد

تجربه آزمون تافل
تجربه آزمون تافل محمد از زبان آموزان موسسه درخت جاویدان
?مرکز آزمون عالیان
?تاریخ آزمون: 13 آگوست
من 13 آگوست، در دانشگاه علمی کاربردی عالیان تافل داشتم.
در مورد خود مرکز عالیان، برخورد مسئولین ش خیلی خوب بود. هیچ خوراکی و یا مداد و خودکار اجازه نمی دادن داخل محل برگزاری آزمون ببریم. مشکل خیلی بدی که داشت این بود که میزهاش خیلی غیراستاندارد بود. مانیتور روی یک سکوی سنگی خیلی بالاتر از صندلی قرار داشت و کیبورد هم روی یک سکوی سنگی جداگانه بسیار پایین تر قرار داشت. برای همین خیلی آدم اذیت می شد.
در مورد خود امتحان:
?Reading:
ریدینگ من و بقیه شرکت کننده های در مرکز لانگ بود. فقط جالب بود که یک نفر از شرکت کننده ها لیسنینگلانگ بود.
ریدینگ 1: ریدینگ اول من در ارتباط با قاره ها بود که زمانی به هم پیوسته بودن و برای بررسی شرایط آب وهوایی نقاط مختلف، لازم هست که دقیقا تعیین کنیم که موقعیت قبلی اونها به چه صورتی بوده.
ریدینگ 2: ریدینگ دوم در ارتباط با Painting و سبک ریالیسم بود. متن ریدینگ از یونان باستان شروع می کرد و تا دوران معاصر در موردش صحبت می کرد. همچنین در این زمینه در مورد سبک نقاشی هنرمندها صحبت کرده بود و اینکه در کارهای اونها چه نمادی به چه منظور استفاده می شده.
ریدینگ 3: در مورد انواع پنبه کاشته شده و به دست اومده در نقاط مختلف دنیا صحبت می کرد و اینکه پنبه برداشت شده در هر نقطه چه معایب و مزایاییداره و تمرکز متن بر روی پنبه کشت شده در آمریکا بود و اینکه در بعضی از نقاط پنبه با کیفیت به دست می اوردوعمدتا پنبه های کشت شده دارای کیفیت مناسبی نبودن و برای کنده شدن از خود گیاه احتیاج به زحمت و نیروی کار زیادی بود. همچنین در ادامه در مورد اختراع دستگاه پنبه ریسی در آمریکا صحبت می کرد و اینکه آقای مخترع بسیار دستگاه رو ساده درست کرده بود و برای همین افراد دیگر هم از روی دستگاه کپی کردن و نتوانست سود خوبی از این دستگاه به دست بیاره. همچنین این فرد اختراعات دیگری هم با استفاده از ساده نگری در دستگاه ها داشته.
ریدینگ4: ریدینگ آخر کمی دارای اسم های سختی بود و در ارتباط با زمان مزوزوئیک (Mesozoic) بود که دارای دسته های تریاسیک (Triassic)، ژوراسیک (Jurassic) و … هستش. این ریدینگ دارای خیلی اسم های زیاد و سخت بود که آدم کمی گیج مي كرد.
?Listening:
همونطوری که گفتم در مرکزی که من امتحان دادم فقط یک نفر لیسنینگلانگ خورده بود.و اینکه یکی از لیسنینگ ها بریتیش بود.
لیسنینگ1: در مورد دانشجویی بود که با استاد خودش صحبت می کرد …
لیسنینگ 2: این همون لیسنینگ بریتیش بود.
لیسنینگ 3: یادم نیست
لیسنینگ 4: یه دانشجویی دنبال یک کتابی بود در کتابفروشی و طرف بهش می گفت که چکار کنه و …
لیسنینگ5: در مورد دلفین ها بود که high pitch sound دارن و عملکردش و …
لیسنینگ 6: در مورد تاریخچه ساخت National Park در آمریکا که بر روی یک پارکینگ اتومبیل ها و خطوط مترو ساخته شده و …
?Speaking:
اسپیکینگ 1: صورت سوال ش خیلی طولانی بود ولی سخت نبود اصلا. می گفت که اگر بخواید یک چیزی رو در کلاس ارایه کنید، کدوم یکی از موارد زیر رو انتخاب کنیم:
1. یک صحنه ای از یک نمایش رو در کلاس اجرا کنیم (with a partner)
2. یک مطلبی رو از قبل حفظ کنیم و آماده کنیم و بعد بیایبم و سرکلاس ارائه کنیم
3. یک مطلبی را فی البداهه بیایم سر کلاس و در موردش صحبت کنیم
اسپیکینگ 2: بعضی از مردم ترجیح می دهند که برای شرکت های بزرگ کار کنند ولی بعضی دیگر ترجیح می دهند که برای شرکت های کوچک کار کنند. کدامیک را شما انتخاب می کنید؟
اسپیکینگ3: سوال سوم در مورد برنامه دانشگاه بود که می خواست برای آخر هفته کلاس یا اگزهیبیشن در زمینه هنر برگزار کنه برای دانشجوها که کمک شون کنه برای یادگیری هنر. در گفت وگو انجام شده، خانمه مخالف این برنامه بود و 2 تا دلیل آورد: دلیل اول: یک سری کورس هاییداره که دانشجوها می تونن شرکت کنن ولی نمره ای برای اونها در نظر گرفته نمی شه. دلیل دوم: دانشجوها خیلی کارها و تکالیف مثل مجسمه سازی دارن و باید در در آخر هفته روشون کار کنن و مجبورن که در کلاس ها کار کنن چون که در طول هفته کلاس ها خودشون برگزار میشه
اسپیکینگ 4: رابطه Prey و predator هستش و اینکه اگر جمعیت predator ها کم بشه موجب افزایش جمعیت prey خواهد شد. در صحبتی که پرفسور انجام می دهد مثال Trigger fish رو می زنه و می گه که جمعیت این ماهی بعلت ماهی گیری توسط انسان کم شد. خود trigger fish از یک گونه ماهی (مثلا x) تغذیه می کرد و با توجه به کم شدن جمعیت Trigger fish، جمعیت اون گونه x زیاد شد و گونه ماهی x که خودش از coral reef تغذیه می کرد صدمه زیادی به Coral reef وارد کرد.
اسپیکینگ 5: این سوال در مورد یک خانمی بود که در یک آپارتمان کوچک تک خوابه زندگی می کرد و خیلی هم راضی بود ولی مشکلی که پیش اومده اینه که خواهرش می خواد برای یک دوره تحصیلی بیاد پیشش و با هم زندگی کنن. 2 راه وجود داره:
روش 1: در همین آپارتمان کوچک زندگی کنن و یک تخت در پذیرایی بزارن و یک نفرشون اونجا بخوابه ولی مشکل اینه که حریم خصوصی شون کم میشه
روش 2: به دنبال یک آپارتمان جدید بگرده ویک مورد دو خوابه که نزدیک campus باشه رو پیدا کنه ولی مشکل اینه که نزدیک امتحانشه و وقت نداره (فک کنم نزدیک امتحان رو هم گفت)
اسپیکینگ 6: اسپیکینگ ششم در مورد چرخه حیات کالاهای مختلف بود و اینکه چه کاری می شه انجام داد که همچنان بشه یک کالایی فروش داشته باشه. کارهای زیادی میشه کرد که چرخه حیات یک کالا رو افزایش داد.Lecturer 2 مورد رو پیشنهاد می دهد: مورد اول: صادرات کالا از جاهایی که popularityکم شده است مثلا یک نوشیدنی که در شمال آمریکا محبوبیت ش رو از دست داده و مردم نمی خرن و کارخانه تصمیم می گیره به بقیه مناطق آمریکا صادر کنه
مورد دوم: استفاده های دیگری رو برای کالا پیدا کنیم. برای مثال Baking Soda که برای آشپزی استفاده می شه می تونن به عنوان استفاده دیگه برای تمیزکاری خونه ازش استفاده کنن
?Writing:
رایتینگ 1: در مورد یک گونه ماهی به اسم Snakehead بود که اکوسیستم اصلی ش در آسیا بوده که به آمریکای شمالی برده شده. این گونه ماهی برای اکوسیستم آمریکای شمالی مناسب نیست. برای رفع این مشکل متن 3 مورد راه حل رو پیشنهاد میده:
راه حل 1: وضع قانون برای جلوگیری از رهاکردن این گونه ماهی در آب ها و گسترش دادن اون
راه حل 2: آموزش مردم برای اینکه تشویق بشن که بیشتر خریداری کنن این ماهی رو
راه حل 3: با استفاده از ماده شیمیایی و سم، ماهی snakehead رو بکشن و البته ماهی های بومی هم نابود می شن ولی بعدا میشه اونها رو بازیابی کرد.
ولی پروفسور با تمامی این موارد مخالفت می کنه و میگه که:
1- خود ماهی ها خودشون puddle to puddle می تونن منتقل بشنو نیازی به گسترش شون از طرف مردم اصلا نیست
2- اگر مردم رو تشویق بشن که این ماهی رو شکار کنن، ممکنه برای کسب سود بیشتر رو بیارن به پرورش ماهی و باعث گسترش این ماهی بشن و ممکنه حتی به صورت غیر قانونی هم که شده در بعضی مناطق ماهی رو گسترش بدن
3- در مورد آخر هم میگه که اگر سم بریزیم تو آب موجب میشه که کل اکوسیستم نابود بشه، چرا که هم حشرات نابود میشن و هم میکرو ارگانیسم های موجود در آب نابود می شن که خودشون غذای ماهی ها هستن و دیگه هیچ وقت نمیتونیم برگردونیم
رایتینگ 2:
دانسجوها بین ترمشونو یک break دارن، کدوم یکی از این ها رو برای پر کردن این Break پیشنهاد می دهید:
راه اول: یک سری Courseهایی رو که مرتبط با رشته شون نیست رو پاس کنن (به عنوان مثالSocial Science و Art)
راه حل دوم: یک سری پروژه های کاری رو شرکت کنن (مثلا در مدرسه بچه ها رو آموزش بدن)

Leave A Reply