دوره ­های آنلاین: دسترسی راحت و رایگان به برترین دانشگاه­های دنیا

دوره ­های آنلاین: دسترسی راحت و رایگان به برترین دانشگاه­های دنیا

 

خیلی از ما دوست داریم یا آرزومونه که تو معروفترین و بهترین دانشگاه­های دنیا تحصیل کنیم، اما دلایل مختلفی مثل هزینه ­ی بالا، گرفتن پذیرش، مشکلات اقامتی و … باعث ناامیدی ما میشه و دست از تلاش برمیداریم. خوشبختانه دهکده­ ی جهانی باعث شده دسترسی به نقاط مختلف دنیا واسه عموم مردم راحت بشه و دانشگاه­های معروف هم از این امر مستثنی نیستند. دانشگاه­ها و موسسات آموزشی زیادی در سراسر دنیا دوره­ های درسی مجازی و آنلاین برگزار می­کنند. شرکت در بعضی از این دوره­ ها هم البته کار خیلی ساده­ ای نیست. هزینه ­ی بالا و گرفتن پذیرش باز هم مشکلاتی رو ایجاد می­کنه. با این حال چند سالی است که بهترین دانشگاه­های دنیا دوره­های درسی­ آنلاینی رو ارائه می­کنند که بصورت رایگان و تنها با ورود به سایت می­تونین سر کلاس­ها شرکت کنید. در اینجا درنظر داریم چند تا از بهترین و کاربردی­ترین وبسایت­های فعال در این زمینه رو معرفی کنیم. هر کدوم مزایای خودشونو دارند که شما با توجه به علاقمندی­تون می­تونید یه انتخاب خوب و مفید داشته باشید. شرکت در این دوره­ها نه تنها باعث یادگیری موضوع مورد نظرتون میشه، بلکه باعث میشه زبان مورد استفاده در محیط آکادمیک و اون حیطه تخصصی رو هم به خوبی یاد بگیرید. این موضوع برای دوستانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در خارج از کشور رو دارند بسیار کمک کننده ­ست.

1) دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد که تا حالا چندین بار جایگاه نخست رو  در رده ­بندی بهترین دانشگاه­های جهان مال خودش کرده، دوره ­های آنلاینی رو برگزار می­کنه. بجز دوره­ های مجازی­ ای که نیاز به ثبت نام و هزینه داره، دوره­ های کاملا رایگانی رو هم در زمینه­ها و موضوعات مختلف به زبان انگلیسی ارائه میکنه که شرکت در اونا بسیار ساده ­ست. همچنین این دوره­ها رو می­تونید هر موقعی که دوست داشتید تکمیل کنید و محدودیت زمانی نخواهید داشت. دوره­ها برای زمینه­ ها و حوزه ­های متنوعی ارائه شدند، مثل معماری، زبان، ادبیات، هنر، تجارت، علوم کامپیوتر، علوم زیستی، آمار و تحلیل داده­ها، تغذیه، تاریخ و غیره. برای شرکت در دوره ­های آنلاین و رایگان این دانشگاه می­تونید از لینک زیر استفاده کنید.

https://www.edx.org/school/oxfordx

 

 


2) دانشگاه کمبریج

این دانشگاه هم از برترین و قدیمی­ترین دانشگاه­های دنیاست که در مرکز زبانش می­تونید زبان­های مختلفی رو بصورت رایگان یاد بگیرید.

از لینک زیر اقدام کنید:

http://www.langcen.cam.ac.uk/lc/index.html

 

 


3) موسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک)

کورسرا نام برنامه ­ایه که از طریق اون موسسه کلتک و چند دانشگاه دیگه دوره­ های آنلاین متنوعی رو بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دادن. از لینک زیر تصویر می­تونید به سایت برید و موضوعات مورد علاقه خودتون رو پیدا کنید.

https://es.coursera.org/browse?languages=en

 

 


4) دانشگاه استنفورد

این دانشگاه پرآوازه دوره­هایی حتی در زمینه پزشکی و عکاسی هم ارائه میکنه. دوره­های مربوط به این دانشگاه رو هم می­تونید از لینک قبلی، یعنی سایت کورسرا، دنبال کنید.

 


5) دانشگاه MIT

دروس ارائه­ شده توسط این دانشگاه، یا بهتره بگیم موسسه، رو هم از لینک زیر می­تونید پیدا کنید. بجز زبان انگلیسی دوره­ هایی به زبان­های دیگه، از جمله اسپانیایی ارائه کرده.

https://ocw.mit.edu/index.htm

 

 


6) دانشگاه هاروارد

این دانشگاه تعداد زیادی دروه ­های آنلاین رایگان رو در سایت edx واسه عموم گذاشته. لینک این سایت:

https://www.edx.org/school/harvardx

بطور کلی در این سایت می­تونید با انتخاب دانشگاه، دوره ­های مربوط به دانشگاه مورد نظرتون رو پیدا کنید، از جمله دانشگاه­های معتبر دیگه­ای مثل پرینستون و امپریال کالج لندن.

 


7) دانشگاه شیکاگو و دانشگاه پنسیلوانیا

این دانشگاه­ها دوره­های آنلاینشون رو از طریق سایت زیر ارائه کردند.

https://www.class-central.com/

 


8) سایت Study.com

از خود دانشگاه­های برگزار کننده که بگذریم، تعدادی از وبسایت­ها وجود دارن که دوره­ های مختلفی رو برای عموم ارائه می­کنند. برای مثال، از طریق این سایت می­تونید به دوره­ های ارائه ­شده توسط دانشگاه­ها و موسسات سراسر دنیا دسترسی داشته باشید.

https://study.com/articles/Universities_with_the_Best_Free_Online_Courses.html

 

 


9) سایت Udacity

این وبسایت برگزار کننده­ ی دوره­ های متنوعی، مخصوصا در زمینه فن­آوری، یادگیری و اینترنت است. دوره­ های ارائه­ شده بعضی رایگان و بعضی هم نیازمند ثبت نامند. همچنین، دوره ها براساس میزان مهارت شما دسته بندی شدن. لینک زیر شما رو به صفحه­ ی مربوط به دوره­ های رایگان می­بره.

https://www.udacity.com/courses/all

 

 


10) سایت futurelearn

و آخرین انتخاب ما که یکی از کاربردی­ترین و متنوع­ترین سایت­هاست و استفاده از سایت و دوره­ هاش بسیار راحته، سایت https://www.futurelearn.com/ هستش که می­تونید بدون محدودیت زمانی توی دوره­ ها شرکت کنید. پس از اتمام دوره در صورت تمایل می­تونید با پرداخت مبلغی گواهینامه­ای از طرف دانشگاه برگزار کننده دریافت کنید.

 

 

 

گردآوری و تنظیم:   
تیم تخصصی درخت جاویدان

 

Leave A Reply