یک هفته پیش از آزمون های آیلتس و تافل چه باید کرد؟

15 فعل جداشدنی که باید بدانید!

یک هفته پیش از آزمون های آیلتس و تافل

مسلما گرفتن نمره قابل قبول از این آزمون ها نیازمند تلاش فراوان از جانب داوطب است. اما هفته پایانی پیش از آزمون یک زمان کلیدی است. باید این مدت زمانی را بدون نگرانی و با برنامه ریزی طی کنید تا بتوانید در روز آزمون بهترین عملکرد خود را داشته باشید. اما باید ها و نباید های یک هفته پیش از آزمون های آیلتس و تافل در سه نکته زیر خلاصه می شود.

 

1. سعی نکنید مطلب جدیدی یادبگیرید!

هر چه واژه یا گرامر تا این زمان خوانده اید کافیست. سعی کنید در این یک هفته به سراغ یادگیری یک گرامر کاملا جدید یا یک سری واژگان کاملا جدید نروید. همچنین اگر روشی را برای نوشتن رایتینگ یا پاسخگویی به دیگر سوالات تمرین کرده اید، به سراغ روش جدیدی نروید. سعی کنید مطالب و تکنیک هایی که تا آن زمان یادگرفته اید و تمرین کرده اید را مرور کنید. هدف باید این باشد که از دانستن همان داشته های قبلی تان اطمینان حاصل کنید. این باعث می شود اعتماد بنفس تان افزایش پیدا کند و از استرس بیجا دور بمانید. پس تمرکزتان را بر روی دانسته هایتان بگذارید تا نادانسته ها.

 

2. موضوعات رایج را مرور کنید!

بهتر است در این فرصت موضوعات رایج در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که برای این موضوعات ایده کافی و مناسب دارید. همچنین واژه های مرتبط با آن موضوعات را نیز مرور کنید.

 

3. آزمون های کامل را تمرین کنید!

اگر تا بحال انجام یک آزمون کامل را تجربه نکرده اید، مثلا یک بخش ریدینگ کامل آیلتس که یک ساعت زمان می برد، این کار را در هفته پیش از آزمون انجام  دهید. باعث می شود که شما با زمان بندی آشنا شوید و عملکرد بهتری در روز آزمون داشته باشید. پس برای خود شرایطی مانند شرایط آزمون را بازسازی کنید. اطمینان حاصل کنید که تسک ها را در زمان مقرر تمام می کنید. نگران نمره ای که می گیرید نباشید. فقط تمرکزتان را روی مدیریت زمان بگذارید.

 

مطالب زیر نیز برایتان مفید خواهد بود:

واژگان پیشرفته آیلتس (بند 8 و 9) : واژگانی در مورد Career بخش اول

یادگیری کالوکیشن های مهم انگلیسی : درس پنجم ، Feelings

تکنیکی برای انتخاب پاسخ صحیح در سوالات summary در ریدینگ تافل

تفاوت نمره در اسپیکینگ آیلتس : بند اسکور 6، 7، 8، و 9 چه فرقی با هم دارند؟

Leave A Reply