چطور اگزمینر متوجه پاسخ های حفظی در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس می شود؟

دانلود آخرین نسخه از کتاب

پاسخ های حفظی در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس

بارها گفتیم که پاسخ های حفظی در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس باعث می شود نمره ای بسیار از آنچه انتظارش را دارید، نصیبتان شود. اگزمینر یا آزمونگران آیلتس به خوبی پاسخ ها و عبارات حفظ شده را می توانند تشخیص دهند. در ادامه از زبان یک اگزمینر به شما خواهیم گفت که چطور این اتفاق می افتد و چه باید بکنید.

 

چطور اگزمینر متوجه پاسخ های حفظی می شود؟

مسلما شما نمی توانید پاسخ به تمامی سوالات را حفظ کنید. هزاران سوال برای بخش های مختلف آزمون وجود دارد. بنابراین برخی از داوطلبان به سراغ سوالات بسیار رایج می روند. موقع آزمون تنها برخی از سوالات از میان سوالات بسیار رایج که شما پاسخ شان را حفظ کرده اید خواهند بود. ممکن است به یک سوال پاسخ حفظی و کاملی بدهید اما برای باقی سوالات توان پاسخگویی نداشته باشید. این نکته ای است که اگزمینر به راحتی متوجه می شود و قضاوت آنها برای نمره دادن به شما بر اساس آن یک پاسخ عالی شما نخواهد بود.

گاهی بجای حفظ کردن پاسخ های کامل، داوطلبان به سراغ حفظ کردن جملات یا عبارات خاص می روند تا در رایتینگ و اسپیکینگ به کار ببرند. این مساله نیز به دلایل مختلف ممکن است نمره شما را کاهش دهد. اول اینکه در بیشتر موارد شما آن عبارت حفظ شده را به درستی به کار نمی برید. برای مثال ممکن است به لحاظ بافتی در جای درستی نباشد یا به لحاظ گرامری مشکل داشته باشد. این نشان خواهد داد که شما یک عبارت را حفظ کرده اید و برای تاثیر گذاشتن بر اگزمینر هرطور شده قصد استفاده از آن را در صحبت یا نوشته تان دارید. دوم اینکه شما ممکن است این عبارات را به طور صحیح به کار ببرید، اما باقی جملاتتان به لحاظ سطح زبانی بسیار ساده تر، و پر اشکال باشد. این نیز برای اگزمینر به وضوح مشخص خواهد بود.

 

چه باید کرد؟

اگر میخواهید نمره خوبی از آزمونی همچون آیلتس بگیرید، تنها راه شما این است که سطح زبانی تان را بطور کلی بهبود دهید. عبارات، واژگان، اصطالاحات، و ساختارهای مختلف و متنوعی را یادبگیرید و برای خودتان به کار ببرید تا بطور کامل به آنها تسلط پیدا کنید. برای بهتر شدن سطح اسپیکینگ تان باید ابتدا لیسنینگ خوبی داشته باشید و برای رایتینگ باید زیاد بخوانید. این چهار مهارت از هم جدانشدنی اند.

همچنین، باید بدانید که چه معیارهایی برای اگزمینر مهم است و راهکارهای پاسخ دادن به بخش های مختلف را بیاموزید.

 

مطالب زیر نیز ممکن است مفید باشد:

نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (20)

سوالات متداول در مورد مبحث واژگان در آزمون آیلتس

کتاب الکترونیکی بمباران ایده ها: چگونه برای تمامی موضوعات بخش مقالات آیلتس ایده داشته باشیم

Leave A Reply